Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

COVID-19

Midlertidig begrænsning og aflysning af sundhedsleverancer.

Gældende fra i dag til og med d. 24. april for abonnenter på Falck Care, Falck Hurtig Hjælp, Falck Behandling, Falck Sundhed og Falck Sygetransport.

Aktuelt er mange danskere desværre smittet med coronavirus. Af hensyn til særligt udsatte mennesker og for at undgå en overbelastning af sundhedsvæsenet har regeringen præsenteret en række forholdsregler med henblik på at begrænse smittespredningen. Falck følger Sundhedsstyrelsens retningslinjer og har derfor foretaget følgende midlertidige ændringer:

 

Planlagte fysiske behandlinger aflyses  
Aflysningerne omfatter alle bookede fysiske behandlinger inkl. fysioterapi, kiropraktik, osteopati, massage og zoneterapi til og med den 24. april 2020.
Bemærk: Ved akutte skader eller stærke smerter, er det stadig muligt at få behandling.
Ring på det telefonnummer du plejer at bruge og få mere information.

 

Mulighed for online fysioterapi
Med online fysioterapi ”mødes” du med en af vores dygtige fysioterapeuter hjemme foran skærmen, når det passer dig bedst. Fysioterapeuten guider dig til, hvad du skal gøre, for at få det bedre. Du vil få dine egne øvelser til hjemmetræning, så du kan komme effektivt af med smerterne.
Ring på det telefonnummer du plejer at bruge og få mere information.

 

Psykologhjælp online eller på telefonen
Hvis du har Falck Sundhed Plus, kan du fortsat få psykologhjælp, men i den aktuelle periode ikke ved fysisk fremmøde. Hvis du har booket en psykologsamtale, skal du således ikke møde op. Du vil du i stedet blive ringet op af din psykolog på det aftalte tidspunkt. Du har også mulighed for at få en videokonsultation. Får du brug for akut psykologisk krisehjælp, fx ved akut alvorlig sygdom eller en ulykke, har vi fortsat beredskab døgnet rundt på telefon 70 10 20 30 (tryk 3 og 2).

 

”Hurtig Diagnose” kan blive udskudt eller aflyst
Det er fortsat muligt i begrænset omfang at benytte sig af Hurtig Diagnose.
Er du i gang med et udredningsforløb, eller skal du til at begynde på et, må du desværre forberede dig på, at undersøgelserne måske udskydes eller aflyses. Dette sker for at beskytte dig og andre mod smitte, men også for at sikre, at vores sundhedspersonale og samarbejdspartnere i sundhedsvæsenet har den nødvendige kapacitet til at hjælpe, hvor der er mest brug for det. Du kan fortsat ringe til vores sygeplejersker på telefon 70 10 20 30 (tryk 3 og 3). På grund af situationen kan der i perioder forekomme lidt længere ventetid på telefonerne.

 

Falck Sygetransport
Falck Sygetransport vurderer løbende situationen.
Sygetransport er en vigtig hjælp for mange ældre og svækkede medborgere. For at sikre at vi fortsat kan levere både akutte og planlagte sygetransporter, følger vi hele tiden Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Da anbefalingerne løbende ændres, bedes du have forståelse for, at der kan forekomme ændringer i transporten. Ændringerne foretages for at passe på dig og vores medarbejdere.

 

Vi opdaterer løbende vores information her på siden
Vi følger udviklingen nøje og opdaterer løbende vores information på denne side. Hvis du har yderligere spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 70 10 20 31. Vi beder dog om din tålmodighed, da vi på grund af coronaudbruddet lige nu har ekstra travlt på telefonerne.