Kundeservice 70102031 Support nr.: 0
Ofte stillede spørgsmål om vedrørende Sundhedshjælp
  • Stiger prisen med alderen?

    Nej. Prisen stiger ikke i takt med, at du bliver ældre. Der kan komme generelle prisstigninger, som gælder for alle. Men modsat mange private sundhedssikringer og -forsikringer, der stiger i pris, jo ældre du bliver, er din pris hos Falck den samme som alle andres, uanset hvor gammel du bliver. 

  • Kan man blive medlem, hvis man har en kronisk sygdom?

    Ja. Du kan godt blive medlem af vores sundhedssikring, hvis du har en sygdom eller lidelse, der er kronisk. Vi dækker ikke den sygdom, du allerede har eller kronisk sygdom, som skulle opstå senere – men du får hjælp til alt det andet, når du eksempelvis har brug for Online-læge eller behandling.

  • Er der en aldersbegrænsning?

    Nej, Falcks sundhedssikring er for alle uanset alder. Faktisk er de yngste vi dækker 0 år, mens den ældste er over 100 år.

  • Hvem er dækket?

    Ejeren af abonnementet er dækket. Dog kan du få rådgivning og hjælp fra  Sundhedslinjen og Online-Læge til dine børn samt andre i husstanden. Akutkørsel kan også bruges til andre i husstanden.

  • Hvor ofte skal jeg betale?

    Du kan vælge om du vil betale hver måned, eller om du vil betale halv- eller helårligt.

  • Skal jeg selv lægge penge ud?

    Nej. Du skal hverken lægge penge ud eller aflevere kvitteringer til os. Din rådgivning hos Sundhedslinjen, dine konsultationer hos Online-læge og dine behandlinger hos fysioterapeut, kiropraktor eller psykolog samt akut kørsel er med i den faste pris, du betaler for din sundhedssikring.

  • Hvad er jeres åbningstider?

    Du kan ringe til Sundhedslinjen med store og små bekymringer, så ofte du vil. Vores erfarne sygeplejersker sidder klar 7-20 alle hverdage. Og får du brug for at tale med en læge, kan du få videokonsultationer med vores Online-læger lige så mange gange, du vil. Online-læge sidder klar 8-22 på hverdage og 8-18 i weekender og på helligdage.