Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Kør med Falck og kom godt frem


Bliv kørt af Falcks private sygetransport, når du skal til læge, tandlæge, fysioterapeut, høreklinik m.m. 

✔ Bliv kørt til helbredsaftaler
✔ Plads til ledsager og hjælpemidler
✔ Del abonnementet i din husstand

Du kan tilmelde dig Falcks private sygetransport uanset alder og helbred.

Falck Sygetransport
 
Falck Sygetransport

Vi henter dig til tiden – og ringer 10-15 minutter i forvejen
Book din tur på 70 10 20 30

Du kan altid tage en ledsager med

Vi følger dig gerne til venteværelset – og henter dig igen

 

Vælg en af vores fire pakker

Har du brug for hjælp til at købe sygetransport? Ring til os på 70 22 07 08 eller bliv ringet op.

Vi er klar til at hjælpe mandag til torsdag kl. 8-17 og fredag kl. 8-15.30

Købsbetingelser

Abonnementet træder i kraft med det samme.
Du har 14 dages fortrydelsesret.
Abonnement kan opsiges med en måneds varsel dog tidligst ved udløb af bindingsperioden (6 mdr.).

Det kan Falcks private sygetransport tilbyde dig

Som del af sundhedssystemet kører Falck over 700.000 patienter om året. Det betyder, at vores reddere ikke alene er specialuddannet til opgaven, de kender også sundhedsvæsnet ind og ud. Du ankommer altid til tiden - med ro på, for vi har god tid til at hjælpe eller følge dig helt ind i venteværelset.

Det er nemt. Du bestiller din kørsel i telefonen uden visitation. De fleste ture har du alene eller med én medpassager. Du kan altid have en ledsager med, og du kan i øvrigt også dele dine kørsler med andre i din husstand.

Får du akut brug for at blive kørt på skadestuen, til lægevagt eller læge, er dette også en del af dit abonnement. Du kan ringe til os 24 timer i døgnet, og vi svarer i reglen inden for 60 sekunder. Er situationen livstruende, skal du som altid ringe 112.

Sådan fungerer abonnementet
John Faxe er nysgerrig, ”hvor mange ture har jeg egentlig?”
Lone Hertz snakker med Falck-redderen om sit abonnement
Spørgsmål & svar til Falcks private sygetransport
  • Hvordan bestiller jeg en kørsel?

    Det er meget nemt. Du ringer til Falck – vi tager næsten altid telefonen inden for 60 sekunder. Du behøver ingen visitation eller ’papirarbejde’ – du fortæller os ganske enkelt, hvor du skal hen, og om du har nogle særlige behov for hjælp. Så er det klaret.

    Husk at du senest skal bestille en planlagt kørsel en dag i forvejen. Du kan bestille på hverdage mellem 8 og 16, og senest dagen før kørslen.

    Du ringer til Falck på 70 10 20 30.

  • Hvem kan blive kørt af Falck?

    Med et abonnement på Falck Sygetransport kan du bestille kørsler uden visitation. Det gælder uanset din alder, om du er pensionist eller ej, og om du har en kronisk lidelse – ja, faktisk gælder det hele din husstand og dine gæster, hvis de kommer til skade mens de er hos dig.

  • Hvad får jeg med akut kørsel?

    Med Akut kørsel fra Falck får du kørsel til alt dét, ambulancen ikke rykker ud til. Ambulancen er forbeholdt meget kritiske eller livstruende situationer, og i sådan et tilfælde skal du altid ringe 112.

    Er der sket noget akut hos dig, som ikke er kritisk, men heller ikke planlagt, kan du ringe til Falck og få akut sygetransport. Vi kører dig til skadestuen, lægen, lægevagten, tandlægen, kiropraktor i forskellige situationer, som fx:

    • Hvis dit barn falder og slår sig og skal på skadestuen og syes. Vi kører, så du kan sidde og trøste dit barn på bagsædet.
    • Hvis en af dine gæster falder på terrassen og forvrider sin ankel, kommer vi og kører din gæst til skadestuen eller kiropraktorvagten.
    • Hvis du pludselig får slem tandpine og skal akut til tandlægen, ringer du bare til os, og vi kører dig til din tandlæge.


    Dit abonnement dækker op til 6 årlige kørsler, og du kan ringe døgnet rundt. Abonnementet dækker alle i din husstand, inkl. gæster.

    NB. Er situationen livstruende eller meget kritisk, skal du fortsat ringe efter en ambulance på 112.

  • Hvad får jeg med planlagt kørsel?

    Med planlagt kørsel kan du blive kørt til og fra planlagte behandlinger. Vi kommer og henter dig, når du f.eks. har tid hos din lægen, sygehuset, fysioterapeut, kiropraktor, tandlæge, hørecenter, fodterapi, psykolog, m.fl. Vi kører dig selvfølgelig også hjem igen.

    Med planlagt kørsel slipper du for at tænke på, hvor du skal parkere bilen, eller om du kan komme frem med offentlig transport.

    Planlagt kørsel følger automatisk med i Falck Sygetransport, Sygetransport Plus og Sygetransport Super.

     

  • Kan jeg bestille en solo-kørsel?

    Meget ofte vil det kun være dig, der bliver kørt – andre gange har du en medpassager, hvis det giver god mening på ruten. Uanset hvad, kan du altid have en ledsager med.

  • Hvor mange ture har jeg ret til?

    Det kommer an på hvilket abonnement, du har. Du kan vælge mellem 6, 12 og 24 planlagte kørsler om året plus akutte kørsler, hvis du kommer til skade eller får det dårligt.

    NB: Kørsel til og fra behandling eller læge tæller som 2 ture.

  • Kan jeg købe ekstra kørsler?

    Hvis du har brugt alle dine kørsler, kan du tilkøbe ekstra. Tilkøbsture koster 35 kr. i startgebyr og 13 kr. pr. km. Hvis du ønsker at købe ekstra ture, skal du ringe til os på tlf: 70 10 20 30.

  • Hvad kan jeg helt præcist blive kørt til og fra?

    Med dit abonnement kan du blive kørt til og fra 16 forskellige typer undersøgelser og behandlinger:

    • Akupunktør
    • Bandagist
    • Fodterapeut
    • Fysioterapeut
    • Høreklinik
    • Jordemoder
    • Kiropraktor
    • Læge
    • Officielle aflastningssteder
    • Psykolog
    • Speciallæge
    • Sygehus og privathospital
    • Rekreation på behandlingshjem
    • Talecentre
    • Zoneterapeut
    • Tandlæge og klinisk tandtekniker

     

    Dit abonnement dækker også kørsel i forbindelse med akut skade eller sygdom til og fra:

    • Nærmeste skadestue
    • Egen praktiserende læge
    • Lægevagt
    • Kiropraktor
    • Kiropraktorvagt
  • Hvornår kan jeg begynde at bruge mine kørsler?

    Der er ingen karenstid på vores planlagte eller akutte sygetransport. Dvs. at du kan begynde, at bruge dine kørsler med det samme.

  • Kan jeg blive fulgt af Falck-redderen?

    Ja. Vi har altid tid til at hjælpe og følge dig helt frem til din aftale. Vi kender sundhedsvæsnet godt, så vi har godt styr på, hvor du skal hen – og hvor vi kan finde dig igen, når du er færdig. Vi kan fx også hente dig inde i dit hjem og sørge for, at du bliver godt installeret der igen, når turen er færdig. Vi anser dette som en del af opgaven, når der er behov for det.

  • Vil jeg altid blive hentet af en Falck-redder?

    Oftest vil du blive hentet af vores egne reddere, men i få tilfælde kan vi være nødsaget til at sende en taxa.

  • Hvor længe skal jeg holde mig klar?

    Vi ankommer inden for en tidsramme på 30 minutter, som du får at vide, når du bestiller. Desuden ringer chaufføren til dig ca. 10 minutter før ankomst, så du kan gøre dig klar.

  • Må jeg have en ledsager med?

    Ja, altid. Du skal bare fortælle os det, når du bestiller. Og din ledsager skal være klar hos dig, da vi ikke kan køre forbi en anden adresse.

    NB: Hvis du har behov for det, kan du medbringe op til to ledsagere.

  • Kan jeg have et hjælpemiddel med?

    Ja, det kan du altid. Vi beder dig blot om at fortælle os det, når du bestiller. Du skal dog være opmærksom på, at vi ikke har plads til en kørestol i bilen - kun en sammenklappelig kørestol.

    Sammenklappelig kørestol:
    Hvis du har en sammenklappelig kørestol vil det være et hjælpemiddel og den sammenklappelige kørestol lægges i bagagerummet.

    NB: Abonnementet dækker ikke kørsel, hvor du skal sidde i kørestol under kørslen. Hvis du derimod selv kan støtte på benene og komme ind i en almindelig bil – så kan du godt benytte dig af Falck Sygetransport.

  • Kan jeg blive kørt fra en anden adresse end min egen?

    Abonnementet dækker også kørsel fra din fritidshusadresse, hvis du har oplyst den til Falck.

  • Jeg bor på en ø – kan jeg stadig blive kørt?

    Vi kører på alle brofaste øer, og derudover dækker dit abonnement også på Bornholm og Læsø. På andre ikke-brofaste øer dækker abonnementet desværre ikke. Her er du nødt til selv at finde transport til fastlandet, og først herfra dækker abonnementet.

    NB: Hvis der både er en køretur før og efter en fly- eller færgetransport, tæller det som to kørsler.

  • Er der kilometer begrænsning?

    Nej. Abonnementet dækker kørsel i Danmark uden kilometer begrænsning.

Sådan undgår vi smitte på turen

Vi tager en række forholdsregler, så kørslerne er sikre og trygge for både kunder og medarbejdere:

  • Vi følger Sundhedsstyrelsens vejledninger
  • Vi kører ikke personer, som har symptomer eller er testet Covid-19 positive
  • Vi giver ikke hånd, men hilser med et smil
  • Vi støtter dig hvis du er dårlig gående
  • Vi holder mest mulig afstand
  • Vi vasker hænder ofte og bruger håndsprit
  • Vi benytter handsker efter behov
  • Vi bærer mundbind og det er et krav at alle passagerer bærer mundbind*.
  • Vi desinficerer bilen efter hver kørsel

*Enkelte passagerer er fritaget for at bære mundbind af helbredsmæssige årsager. Læs mere om hvem der er undtaget for kravet her.