Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Coronatest (lyntest) til virksomheder


Coronatest til virksomheder og institutioner med svar på 15 min.

199 DKK pr. test 

2 testmedarbejdere til 1.100 DKK i timen 

✔ Se dit testsvar og få dit Coronapas på Sundhed.dk

Falck giver virksomheder og institutioner mulighed for at få udført test for Covid-19 med hurtigt svar. Vi kommer gerne ud til din virksomhed eller institution og tester medarbejdere og brugere. Læs mere om hvordan herunder. Vi gør opmærksom på, at test udført på virksomheder fortsat kun sker mod betaling som beskrevet nedenfor. Gratis covid-test kan gives på ét af de offentlige testcentre flere steder i landet.

Hurtigt testsvar
Testresultat for negativ test sendes på SMS – derudover overføres testresultatet til sundhed.dk/coronapasset. Du kan også vente på teststedet og få resultatet skriftligt. Er testen positiv, ringer vi dig altid op.
Høj kvalitet af testen
Vi anvender test fra en af verdens førende producenter
Du er i sikre hænder
Vores veluddannede medarbejdere udfører testen efter myndighedernes retningslinjer.

Det skal du huske, når du skal testes:

  • Husk, at du skal være iført mundbind.

  • Husk, at du skal medbringe ID i form af sundhedskort, kørekort eller pas. 

Spørgsmål og svar
  • Hvad koster en corona-test?

    Test i virksomheder koster med 2 testmedarbejdere 1.100 DKK i timen + 199 DKK for hver test der udføres. Vi fremsender samlet faktura til jer.

  • Hvordan booker jeg coronatest til min virksomhed/ institution?

    Kontakt Falck på e-mail coronatest@falck.dk 

    så kontakter vi jer og aftaler, hvornår vi kan komme ud på jeres virksomhed eller institution og udføre test på medarbejdere eller brugere.

  • Hvordan foregår en test hos Falck?

    Sådan foregår en coronatest hos Falck

    • Husk, at du skal være iført mundbind, når du skal testes
    • Du skal medbringe ID i form af sundhedskort, kørekort eller pas – derudover gerne smartphone, da link til resultat sendes på SMS.
    • Falck anvender nasal-podning. Dvs. podning i de yderste 2 cm af næseboret. Der podes 15 sekunder, i begge næsebor.
    • Hvis din test er positiv, vil vi informere smitteopsporingen hos Styrelsen for Patientsikkerhed. Du vil ligeledes få udleveret relevant informationsmateriale omkring, hvordan du skal forholde dig.
    • Hvis din test er negativ, kan det ikke med sikkerhed udelukkes, at du alligevel er smittet, ligesom du fortsat skal følge myndighedernes retningslinjer.
    • Vi indberetter testresultaterne til Statens Serum Institut og positive resultater til Styrelsen for Patientsikkerhed.

    Følg altid retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen både før og efter en test, uanset testresultat.

  • Hvad sker der hvis testen er positiv?

    Er du testet positiv, kan du læse, hvordan du skal forholde dig her:

    Information til personer smittet med coronavirus (dansk)

    Information for people tested positive (eng.)

    Er du testet positiv, opfordres du til at registrere dig på https://www.sundhed.dk/borger/min-side/corona/covidsvar/ 
    Dine informationer hjælper til en hurtigere smitteopsporing, og du undgår at blive unødigt kontaktet af smitteopsporingen.

  • Kan testen bruges til udlandsrejse?

    Skal du på udlandsrejse, skal du være opmærksom på, at det ikke er alle lande, der accepterer en antigen-test som gyldig dokumentation for foretaget Covid-19 test. Derfor opfordrer vi dig til at undersøge det pågældende lands indrejserestriktioner inden afrejse. Falck kan ikke garantere, at den anvendte test kan anvendes til udlandsrejse.

    Falcks test er anerkendt til rejse i EU. Resultatet af testen fremgår, i den internationale visning i Coronapas appen og i coronapasset fra sundhed.dk. Bemærk dog fortsat, at du ved rejser, selv er ansvarlig for at kontrollere de COVID-19-regler, der gælder for din rejsedestination.

  • Hvilke data opbevarer Falck om mig?

    Ifølge loven skal vi oprette en patientjournal på alle, vi tester – uanset testens resultat. Vi er forpligtet til ved lov at gemme journalerne i 10 år.

    Når vi tester dig for COVID19 behandler vi en række data om dig. Det kan du læse mere om i vores privatlivspolitik, hvor du kan se hvilke oplysninger vi gemmer, til hvilket formål og hvor længe
    Hent privatlivspolitik på dansk 
    Get privacy notice in english

    Vi indberetter testresultaterne til Statens Serum Institut og positive resultater til Styrelsen for Patientsikkerhed.

  • Hvor kan jeg henvende mig, hvis jeg er i tvivl om noget?

    Spørgsmål om dine testresultater og spørgsmål om din sundhedstilstand rettes til din egen læge. For mere information omkring myndighedernes retningslinjer og seneste nyt, se www.coronasmitte.dk. Telefonnumre til myndighedernes hotlines findes her: https://www.coronasmitte.dk/kontakt-og-hotline

  • Hvordan får jeg mit testsvar?

    Falck er lovmæssigt forpligtet til at indhente dit telefonnummer når du testes hos os, mhp. smitteopsporing. Hvis du ønsker det, kan du desuden få tilsendt dit testsvar som link, i en SMS på det nummer du oplyser. Du får svaret senest 30 minutter efter prøvetagning.

    Derudover vil alle testsvar fremgå ved at logge på sundhed.dk, samt fremgå i de to APPs ”Min Sundhed” og ”Coronapas”. Her vil svaret oftest være tilgængeligt senest en time efter prøvetagning, Falck har dog ikke indflydelse på hvornår.

  • Kan jeg købe en corona selvtest hos Falck?

    Ja, Falck sælger testkit.

    Læs mere om corona selvtest her

  • Hvilket stof er podepindene steriliseret med?

    Podepindene anvendt hos Falck er steriliseret for at undgå infektion hos den der testes. Steriliseringen foregår med ethylenoxid (EO) som anvendes til sterilisation af medicinsk udstyr. I processen fjernes overskydende EO således podepindene kan anvendes sikkert og forsvarligt. Derudover er podepinde og resterende testudstyr CE mærket og godkendt.

Pas på dit helbred med Falck Sundhedshjælp

Vidste du, at Falck tilbyder sundhedshjælp, der dækker dig og din familie? Få hurtigt tid hos lægen – også uden for normal åbningstid. 

Falck Sundhedshjælp sikrer dig bl.a.:

  • Tryg og kompetent hjælp, når du ringer til vores Sundhedslinje, hvor sundhedsfaglige medarbejdere sidder klar ved telefonerne
  • Videokonsultationer med en læge – dag, aften og weekend
  • Behandlinger hos psykolog, kiropraktor og fysioterapeut – uden henvisning