Beredskab: Det er ikke alle skader, forsikringen dækker (f.eks. skader sket ved nedbør, der ikke er skybrud eller storm under 17,2 meter/sek.), og nogle skader kan forsikringsselskabet først udbedre efter en besigtigelse. Med Falck Bygningshjælp kan du være sikker på, at du altid får hurtig hjælp, når skaden rammer. Vores landsdækkende beredskab af skadesservice-medarbejdere og Falck-reddere rykker hurtigt ud – uanset om det er skader, som forsikringen dækker eller ej. Når Falck hjælper med en akut skade, kan vi vejlede ift. om skaden er forsikringsberettiget. Vi kan også hjælpe dig med at beskrive skadens omfang, når du anmelder skaden til forsikringsselskabet, og hvis de ønsker, at Falck arbejder videre med at få udbedret den del af skaden, som er dækket af forsikringen, så overtager Falck al kontakten til og koordineringen med forsikringsselskabet.
Bygningstjek: Med Falck Bygningshjælp kan du hvert 2. år få et professionelt bygningstjek med en skadesrapport og konkrete forslag til reparationer. Så kan du forebygge og standse små skader i tide – og undgå at de udvikler sig til større skader, som kræver erstatning, hvor du evt. skal betale selvrisiko og kan få præmieforhøjelser i din forsikring.
Skadesbegrænsning: Hvis din virksomhed bliver ramt af en akut skade, er det et forsikringskrav, at du selv skal stoppe og begrænse skaden, før den udvikler sig. Med Falck Bygningshjælp tager vi hånd om den første skadesbegrænsning, så du kan bruge din tid på at holde din virksomhed i gang i stedet.
Service: Med Falck Bygningshjælp får du adgang til flere services, som ikke er dækket af forsikringen: Bl.a. telefonisk rådgivning fra bygningssagkyndige, optøning af frosne vandrør, fældning af akut beskadigede træer, levering af nødstrøm, fjernelse af fygesne og indfangning af fugle, pindsvin, slanger og mår, som forvilder sig ind i din virksomhed mv.