Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Falck Vejhjælp redder din vinterferie, når uheldet er ude.

Med vejhjælp i Europa har du mulighed for at få vejhjælp i udlandet, når du er på bilferie eller kører ture til andre lande i EU.

Nu kan du tilvælge Europadækning til 0 kr., når du køber vejhjælp. Tilbuddet gælder t.o.m. 31/3.

EU-dækning
0 kr.
t.o.m. 31/3



Få Europadækning med til 0 kr.*

Når du har valgt din vejhjælpspakke har du mulighed for at vælge tilkøb. Klik på et tilvalg og læs mere.

*Tilbuddet gælder t.o.m. den 31/3.

  • Vejhjælp i Europa

    17,- /md*

  • Minutgaranti

    17,- /md*

  • Frit værkstedsvalg

    17,- /md*

  • Fri vidererejse

    17,- /md*

Vælg en af vores tre pakker

Fordele
  • Vejhjælp på stedet
  • Bugsering til værksted
  • Værkstedstjek
  • Vidererejse
  • 10% på værkstedet
  • Periodisk bilsyn
  • Reparation af stenslag
  • Hjulskift sommer og vinter
  • Ubegrænsede assistancer
  • Minitjek
  • En bilvask hver måned
  • Opbevaring af hjul
  • Vejhjælp Start
    50,-/md*
  • Vejhjælp Fri
    99,-/md*
  • Vejhjælp Fri+
    149,-/md*

Købsbetingelser

Prisen er inklusiv 1,1% skadeforsikringsafgift.
Abonnementet træder i kraft efter tre dage.
Du har 14 dages fortrydelsesret.
Abonnement kan opsiges med en måneds varsel til udgangen af en måned, dog tidligst ved udløb af bindingsperioden (6 mdr.).

Læs mere om vejhjælp i Europa

Med Vejhjælp i Europa kan du køre trygt på de udenlandske veje. Du får nemlig akut vejhjælp i hele Europa, på nær Grønland, Island og Færøerne. Det sikrer dig hjælp ligegyldigt, hvor du befinder dig.

 

Vejhjælp i Europa på sommer- og vinterferien

Det kan være en hård omgang for bilen at køre langt i høj varme. Derfor er der mange, der får brug for hjælp, når de kører sydpå. Omvendt kan du også få brug for hjælp, hvis du kører på vinterferie og ender i grøften, fordi vejen er glat. Så er det godt, at du hurtigt kan få fat i Falck.

 

Hvordan får du vejhjælp i Europa?

Hvis du er uheldig at komme ud for et uheld eller motorstop i et andet EU-land, er hjælpen kun et opkald væk. Hvis du har valgt Vejhjælp i Europa, kan du bare ringe til os, så sørger vi for, at du hurtigst muligt får assistance. Du behøver derfor ikke at lede efter telefonnumre til assistance i et andet land eller forsøge at formulere, hvad der er galt på et andet sprog.

Uanset hvilken vejhjælpspakke du har hos Falck, kan du vælge Vejhjælp i Europa som tilvalg. Det giver ekstra tryghed, hvis du ved, at du skal på én eller flere bilferier. Uanset om du kører fast i sneen eller bilen koger over i solen, kan du ringe til vores vagtcentral. Så sørger vi for, at du får hjælp.

Har du akut brug for vejhjælp i udlandet? Ring til vores vagtcentral på +45 70 10 20 30.

 

Kender du alle fordelene ved Falck Vejhjælp?

Du kan få EU-dækning som tilvalg til alle vores vejhjælpsabonnementer. Med nogle af vores pakker får du desuden fri reparation af stenslag og hjulskift sommer og vinter, så du er klar til at køre på ferie med de rette dæk. Se vores pakker her.

 

Vores anbefaling inden turen

Vi anbefaler altid, at du booker et værkstedstjek i god tid, inden du skal ud på en længere tur. Med Falck Vejhjælp har du ret til to værkstedstjek om året. Din bil får bl.a. tjekket bremser, dæk, styretøj, undervogn, motorgang og koblingsfunktion, så du ved, at din bil er sikker at køre i.

Selvom du måske allerede har tilvalgt Vejhjælp i Europa og ved, at du får hjælp, hvis uheldet er ude, er det aldrig sjovt at strande i nødsporet på autostradaen eller på en mørk landevej et sted i udlandet. Derfor anbefaler vi et værkstedstjek inden turen. Du kan booke dit værkstedstjek direkte i vores vejhjælps-app.

*Du får hjælp på vejen i Europa indtil Ural/Bosporus (dog ikke Grønland, Island og Færøerne).

Spørgsmål & Svar

Dit abonnement træder i kraft 3 dage efter din bestilling.

Du skal ringe til vores vagtcentral på telefon 70 10 20 30.

For at opnå den hurtigste betjening, anbefaler vi, at du har følgende parat, når du ringer:

  1. Dit registreringsnummer eller kundenummer
  2. Hvor befinder du dig? Find eventuelt vejnavn og placering på vejen ved hjælp af Google Maps eller lignende
  3. Hvilket problem har du oplevet med bilen? 

Ved nedbrud eller planlagt værkstedsbesøg kan du få en lånebil stillet til rådighed af værkstedet.

Hvis bonuspartneren ikke kan reparere eller lovliggøre din bil inden for 4 arbejdstimer, efter at have modtaget bilen og indgået aftale med dig, har du ret til en lånebil i op til syv dage, inklusiv weekend. Det er både i perioden frem til din bil kan blive repareret, og mens den bliver repareret.

Står du i en anden forbindelse og har brug for en bil, så tilbyder vi dig også at leje en udlejningsbil fra AVIS til en fordelagtig pris.

Læs mere om vores udlejningsbiler her.

Du kan betale den fremsendte regning (girokort). Du kan også tilmelde dig betalingsservice og slippe for besværet med girokort. Tilmeld betalingsservice her.

Du skal betale for dit vejhjælpsabonnement én gang om året. Hvis du ønsker månedlig betaling, skal dit vejhjælpsabonnement koste minimum 600 kr. om året.

Det koster ikke noget, at lave din betaling om til månedsbetaling. Ring til vores kundeservice på 70 10 20 31 – for at ændre din aftale.

Du kan se dine produkter ved at logge ind her.

Hvis du er døv, høre- og/eller talehæmmet kan du bestille autohjælp via denne side. 

De første seks måneder er aftalen bindende. Du kan frit opsige abonnementet med én måneds varsel til udgangen af én måned, når der er gået fem måneder efter aftalens indgåelse.

For at opsige dit abonnement skal du ringe til Kundeservice på telefon 70 10 20 31.

Har du allerede et vejhjælpsabonnement? Tilkøb Vejhjælp Europa ved at udfylde formularen

Har du spørgsmål?

Se svarene på de typisk spurgte spørgsmål herunder

Privatlivspolitik for applikation

Ved brug af Falck Vejhjælp mobil applikation vil Falck (Falck Danmark A/S) som dataansvarlig indsamle, behandle og videregive personoplysninger om brugerne af applikationen.

Hvis du bruger applikationen, skal du læse denne tekst om behandlingen af dine personoplysninger omhyggeligt.

Typer af oplysninger og formål
Vi indsamler og behandler følgende typer personoplysninger:

  • E-mailadresse
  • Telefonnummer
  • Kundenummer
  • Postnummer
  • Yderligere oplysninger om brugeren og brugerens bil (registreringsnummer og biltype)
  • Lokationsoplysninger om din telefon
     

De formål, som vi indsamler og behandler oplysningerne til er:

  • At gøre det muligt let og enkelt at bestille services indeholdt i dit vejhjælpsabonnement via applikationen
  • Overholdelse af gældende lovgivning (f.eks. EU’s databeskyttelsesforordning), f.eks. 
    • Dokumentation af faktiske og juridiske forhold
    • Overholdelse af basale principper for behandling af personoplysninger og juridisk hjemmel til behandlingen
    • Iværksættelse og vedligeholdelse af tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger
    • Undersøgelse af mistanke eller viden om sikkerhedsbrud og rapportering til individer og myndigheder
    • Håndtering af forespørgsler og klager fra registrerede og andre
    • Håndtering af inspektioner og forespørgsler fra tilsynsmyndigheder
    • Håndtering af tvister med registrerede og tredjeparter
    • Statistiske opgørelser vedrørende brug af applikationen og vores produkter.

 

Kilder
Personoplysningerne indsamles fra dig. 

Det juridiske grundlag for indsamling og behandling af personoplysningerne
Det juridiske grundlag for indsamling og behandling af de ovenfor anførte personoplysninger er følgende:

  • Samtykke, jf. artikel 6, stk. 1, litra a, i EU’s generelle forordning om databeskyttelse (2016/679)

Når vi indsamler personoplysningerne direkte fra dig til brug for ovenstående formål, giver du os personoplysningerne frivilligt. Du er ikke forpligtet til at give disse personoplysninger til os. Konsekvenserne af ikke at give os personoplysningerne vil være, at du ikke har mulighed for anvende applikationen.

Du har ret til at tilbagekalde et samtykke, dog uden at det påvirker den behandling eller videregivelse, der har fundet sted forud for tilbagekaldelsen. Dvs. tilbagekaldelsen har kun fremadrettet virkning.

Personoplysningerne kan blive behandlet til andre formål og på baggrund af andre juridiske grundlag, herunder dokumentation af overholdelse af lovgivning, jf. Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra c, og forfølgelse af retskrav, jf. Falcks legitime interesser i at kunne varetage sin retlige position, jf. Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f.

Videregivelse af dine personoplysninger
Personoplysninger, f.eks. navn, adresse, telefonnummer, kundenummer og andre relevante oplysninger om bilen ved bilservices, vil - baseret på de juridiske grundlag, der er anført ovenfor og for at vi kan levere den aftale service til dig - blive videregivet og delt med følgende modtagere:

  • Falcks koncernforbundne selskaber: Falck Danmark A/S, Falck Healthcare A/S og Falck Emergency A/S.
  • Samarbejdspartnere, f.eks. selvstændige vognmænd, leverandører af bilservices i vores vejhjælpsabonnementer
     

Overførsel af personoplysningerne til databehandlere  
Vi overfører personoplysningerne til vores IT-leverandør, som opbevarer personoplysningerne. 

Når du tilmelder dig elektronisk post fra Falck behandler Falck disse personoplysninger (i tillæg til pkt. 1 ovenfor):

Typer af oplysninger og formål
Vi indsamler og behandler følgende typer personoplysninger om dig:

  • Identifikationsoplysninger: Navn, evt. firmanavn og stilling, e-mailadresse, telefonnummer, IP-adresse.
  • Postadresse, yderligere telefonnummer og KVHX-nøgle.
  • E-mail-logning: antal klik, antal åbninger, anvendt læsetid, returnering af nyhedsbreve (bounces).
  • Tilbagetrækning af samtykke.

De formål, som vi indsamler og behandler oplysningerne til er:

  • Markedsføringsmæssige formål, herunder at målrette vores kommunikation med dig på baggrund af dine interesseområder samt din adfærd (digital adfærd på vores hjemmesider og nyhedsbreve samt evt. købshistorik) for at sende dig relevant markedsføring. 
  • Overholdelse af gældende lovgivning (fx EU’s databeskyttelsesforordning, markedsføringslovgivning, e-privacy lovgivning), fx 
    • Dokumentationspligt
    • Overholdelse af basale principper for behandling af personoplysninger og juridisk hjemmel for behandlingen
    • Iværksættelse og vedligeholdelse af tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger
    • Undersøgelse af mistanke eller viden om sikkerhedsbrud og rapportering til individer og myndigheder
    • Håndtering af forespørgsler og klager fra registrerede og andre
    • Håndtering af inspektioner og forespørgsler fra tilsynsmyndigheder
    • Håndtering af tvister med registrerede og tredjeparter.
    • Statistiske opgørelser vedrørende brug af direkte markedsføring

Kilder
Personoplysningerne indsamles fra dig, når du foretager opdateringer i Falcks selvbetjeningsløsning eller via tracking i e-mails.
Fra andre kilder der er offentligt tilgængelige f.eks. telefonregister og sociale medier. 

Det juridiske grundlag for indsamling og behandling af personoplysningerne
Det juridiske grundlag for vores indsamling og behandling af personoplysninger er; 

  • Når du har givet samtykke til at modtage direkte markedsføring efter markedsføringsloven, er Falcks juridiske grundlag legitime interesser i at kunne sende dig den direkte markedsføring, du har givet samtykke til jf. art. 6, stk. 1, litra f i databeskyttelsesforordningen.
  • De legitime interesser, vi forfølger ved berigelse af dine data er at målrette vores markedsføring baseret på profilering, jf. Databeskyttelsesforordningen art. 6, stk. 1, litra f.
  • De legitime interesser i at vi forfølger retskrav, jf. Falcks legitime interesser i at kunne varetage sin retlige position, jf. Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f.


Det juridiske grundlag for vores indsamling af dine personoplysninger ved brug af cookies og anden tracking i f.eks. e-mails, er dit samtykke, jf. § 3 i ”cookie-bekendtgørelsen”.

Personoplysningerne kan blive behandlet til dokumentation af overholdelse af lovgivning, jf. Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra c.

Du har ret til at tilbagekalde et samtykke, dog uden at det påvirker den behandling eller videregivelse, der har fundet sted forud for tilbagekaldelsen. Dvs. tilbagekaldelsen har kun fremadrettet virkning.

Frivillighed
Når vi indsamler personoplysninger direkte fra dig til brug for at sende nyhedsbreve, er det frivilligt, om du vil give oplysningerne. Hvis du vælger ikke at give oplysningerne, kan vi ikke sende nyhedsbreve til dig. 

Overførsel af personoplysninger til modtagere i lande uden for EU/EØS
Vi overfører dine personoplysninger til lande uden for EU/EØS, da vi bruger eksterne leverandører til at behandle og opbevare de ovenfor anførte personoplysninger. Det juridiske grundlag for overførslen er EU’s “Standard Contractual Clauses” for overførsler fra dataansvarlige til databehandlere i ikke-sikre lande uden for EU/EØS. Standardaftalen er tilgængelig på forskellige sprog på dette link:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1401799946706&uri=CELEX:32010D0087
Yderligere oplysninger om databehandlere og overførsler til modtagere udenfor EU/EØS kan fås ved henvendelse til kundeservice@falck.dk eller vores databeskyttelsesrådgiver på dpo@falck.com.

Opbevaringsperiode
Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at kunne opfylde de ovenfor anførte formål og eventuelle senere, lovlige formål. Vi opbevarer desuden personoplysninger, så længe det er nødvendigt af hensyn til vores dokumentation af overholdelse af strafferetligt sanktioneret lovgivning ud fra forældelsesreglerne. Vi opbevarer også oplysningerne, så længe vi har brug for at kunne forsvare os mod civilretlige krav eller gøre sådanne gældende, herunder ud fra reglerne om forældelse. Hvis der gøres et krav gældende, opbevarer vi dog oplysningerne i længere tid af hensyn til varetagelsen af kravet. Til brug for øvrige formål, herunder lovpligtig dokumentation og iværksættelse af sikkerhedsforanstaltninger opbevares personoplysningerne så længe de er nødvendige ud fra lovhjemlede forældelsesregler for at ifalde straf. 

Dine rettigheder
Du har – med lovens begrænsninger – blandt andet ret til indsigt i personoplysninger, ret til at få ændret ukorrekte oplysninger, ret til at få slettet oplysninger, ret til at få begrænset oplysninger, ret til dataportabilitet og ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysningerne, herunder ift. automatiseret, individuel beslutningstagning. 

Du har også ret til at klage til Datatilsynet.

Ret til indsigelse
Du har ret til at - af grunde, der vedrører din særlige situation - at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger, hvor hjemmelen er legitime interesser, som angivet ovenfor. Falck må derefter ikke længere behandle personoplysningerne, medmindre Falck påviser vægtige legitime grunde til behandlingen, der går forud for dine interesser, rettigheder og frihedsrettigheder, eller behandlingen er nødvendig for, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares. 

Kontakt
Hvis du har spørgsmål vedrørende behandlingen af dine personoplysninger eller udnyttelsen af dine rettigheder, er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@falck.dk eller vores databeskyttelsesrådgiver på dpo@falck.com

Falck Danmark A/S, CVR nr.: 16271241
Falck-Center CPH
Sydhavnsgade 18,
2450 København SV
Danmark

Dato: 09. september 2020
Version: 09092020_v4

Alle de fordele får du

Er du kørt fast i mark eller grøft, hjælper vi dig videre med vores specialudstyr til fritrækning og bjærgning af store landbrugsmaskiner.

Skal din landbrugsmaskine repareres på et eller flere værksteder, sørger vi for transporten til og fra værkstederne.

Er dit køretøj løbet tør for strøm, rykker vi ud og giver dig starthjælp.

Hvis dine landbrugsmaskiner kommer ud for uheld eller driftsstop, kører vi ud til dig med den hjælp, du behøver.

Why Falck Pulse?

Falck Pulse will continuously give you insights into your health and well-being, and come up with ideas and inspiration for a healthier life. Should an injury occur or is help otherwise needed then Falck's health services are always at hand via Falck Pulse with contacts details on pension funds and health providers.

» Download the app for Iphone

» Download the app for Android

Falck Pulse also acts as an important platform for information about health initiatives across the organization where all employees can follow various campaigns, e.g. Healthy May and Workplace Exercise Day.


» Download the app for Iphone

» Download the app for Android

 

Falck Pulse will continuously provide an insight into the self-perceived state of health in Falck. Together with the annual employee survey, the APV and the sickness- and injury pattern, Falck Pulse will provide an overview of the focus areas Falck should focus on. 

With Falck Pulse and the health universe we are building, Falck not only takes "its own medicine" but also helps create the Next Generation Employee Healthcare Approach.

Data from Falck Pulse is completely anonymous and will only be used at an aggregated level to give an overview of the health status in Falck.

» Download the app for Iphone

» Download the app for Android

 

 

Opsigelser

I kan først opsige abonnementet, op til jeres bindingsperiode, dvs. efter 1, 3 eller 5 år. Når datoen for abonnementets fornyelse nærmer sig, kan I opsige det senest én måned før. Hvis I ikke når at opsige før fornyelsen, vil i være dækket i endnu en abonnementsperiode.

Hvis I har en bindingsperiode, vil I kunne se den i bunden af jeres kontrakt, som det fremgår af eksemplet her.

  1. Jeres bindingsperiode løber typisk i 12 måneder, medmindre vi har aftalt andet. Bindingsperioden står under hvert produkt på kontrakten. I kan først opsige abonnementet, senest en måned før bindingsperioden udløber.


B2B_slide 11.jpg

Vi sender en bekræftelse til jer på e-mail, hvor I kan se opsigelsesdatoen, dvs. den dag dækningen stopper. Ud for abonnementet vil der stå 0 kr., fordi I ikke skal betale for det fremover, som det fremgår af eksemplet her.

  1. Hvis I har opsagt et eller flere abonnementer, kan I se, hvornår de stopper i kolonnen ”Dækning fra/til”. I dette eksempel er opsigelsesdatoen den 01.06.2019, hvor abonnementet derfor stopper.
  2. Når I har opsagt noget, skal I selvfølgelig ikke skal betale for den del af aftalen fremover. Derfor er prisen 0 kr.

B2B_slide 9.jpg

Ring til os på 70 10 20 31 eller skriv til erhverv@falck.dk

Hvis I går konkurs, bliver jeres abonnementer opsagt på det tidspunkt, hvor I skulle have haft den næste opkrævning. Vær opmærksom på, at vi skal have dokumentation på konkursen fra jer eller jeres advokat. Send dokumentation til erhverv@falck.dk.