log ind på Mitfalck
Har du ikke en bruger? Opret dig nu
Med vejhjælp i Europa har du mulighed for at få vejhjælp i udlandet, når du er på bilferie eller kører ture til andre lande i EU.
Nu kan du tilvælge Europadækning til 0 kr., når du køber vejhjælp. Tilbuddet gælder t.o.m. 31/3.
Når du har valgt din vejhjælpspakke har du mulighed for at vælge tilkøb. Klik på et tilvalg og læs mere.
*Tilbuddet gælder t.o.m. den 31/3.
Falck er hurtigt på stedet, når bilen strejker. Du kan enten ringe til os eller bestille hjælp i appen. De fleste gange løser vi problemet på stedet, så du sparer en tur på værksted.
Falck Vejhjælp Fri+ og Fri giver dig ubegrænsede vejhjælpsassistancer, herunder:
Som regel kan vi reparere din bil på stedet. Hvis det ikke lykkes, bugserer vi din bil til det nærmeste værksted eller en valgfri adresse inden for 10 km.
Vi bugserer også din bil i tilfælde af akut sygdom hos føreren, færdselsuheld eller hvis bilen bliver fundet efter et biltyveri.
To gange om året kan du vælge at køre din bil til et grundigt tjek hos en af Falcks Bonuspartnere. Sommertjekket kan bestilles i maj, juni, juli og august – vintertjekket i december, januar og februar.
Et værkstedstjek kan fange fejl, før de vokser sig store. Det øger bilens sikkerhed, samtidig med at du undgår de fleste typer nedbrud på vejen.
Værkstedstjekket omfatter en visuel kontrol af:
Der udarbejdes en tjekliste over bilens tilstand i forhold til kontrolpunkterne. Du kan endvidere modtage et tilbud, hvis der opdages fejl på din bil under tjekket.
Find din nærmeste Bonuspartner her.
Spar penge, når din bil bliver repareret. Bruger du et af de værksteder, der indgår i Falcks Bonusnetværk, får du 10% rabat på regningen fra værkstedet. Find din nærmeste Falck Bonuspartner her.
Vi dækker udgiften til dit lovpligtige bilsyn i en af Applus’ mange synshaller. Du finder din nærmeste synshal her.
Bilsyn inkluderer kontrol af:
Trafikstyrelsen indkalder automatisk din bil til lovpligtigt syn fire år efter, at den er indregistreret. Herefter bliver den indkaldt til syn hvert andet år for at sikre, at den er sikkerheds- og miljømæssigt i orden.
Bemærk: Det er vigtigt, at du medbringer dit Falck kundenummer til synshallen, så Applus kan se, at du skal have dit syn betalt af Falck.
Stenslag i forruden kan ske for alle og skal helst repareres med det samme, så de ikke vokser og ødelægger hele ruden.
Vi dækker udgiften til reparation – uden selvrisiko og uanset, om det sker en enkelt gang eller flere. Reparationen udføres af Dansk Bilglas eller SDS (Super Dæk Service) uden beregning.
Bemærk: Falck dækker reparation af stenslag, men ikke udskiftning af hele ruden.
Slip for besværet. Vi skifter dine hjul og tjekker dæktryk og slidbane to gange om året, så din bil altid er klædt på til årstiden.
Du kan vælge mellem 300 Falck- og SDS bonuspartnere (Super Dæk Service) rundt om i landet. Find nærmeste Falck Bonuspartner (herunder også alle SDS partnere) her.
Du kan altid føle dig tryg på vejen. Vi kommer, uanset hvor mange gange du har brug for vejhjælp på stedet herunder starthjælp, nødreparation, nødåbning af dør, punktering eller fritrækning. Det gælder selvfølgelig også for bugsering af din bil på værksted, hvis ikke vi kan reparere den på stedet.
Et minitjek er ekstra sikkerhed og service, uden at du skal gøre noget. Du har fri adgang til to minitjek af bilen hvert år, så den altid er i fin form – og du vælger selv, om vi skal komme ud til dig eller udføre minitjekket på værksted.
Vi tjekker 9 vigtige punkter:
*Egenbetaling for materialer. Vi tilbyder kvalitetsbatterier, elpærer og vinduesviskere til en god pris.
Hvis du ønsker at få skiftet reservedele på bilen som f.eks. batteri eller vinduesviskere, kan du købe det direkte af Falck-redderen (med betalingskort). Du har mulighed for at fravælge enkelte opgaver, hvis du f.eks. ikke ønsker nye vinduesviskere.
Et minitjek tager ca. 20 min. og udføres på hverdage mellem kl. 10-15.
En ren bil holder bedre og ser bedre ud. Hver måned kan du give din bil en hurtig vask (6-12 minutter) i en af Q8 og F24’s mange miljørigtige vaskehaller over hele landet. De har en reduceret vand,- samt elforbrug – og bilen bliver præcis lige så ren og flot, som i en almindelig vaskehal.
Læs mere om vores bilvask, og hvordan du bruger vores bilvask her. Se et overblik over vaskehallerne her.
Slip for at transportere og opbevare det ekstra hjulsæt. I forbindelse med hjulskift tilbyder vi at opbevare de ekstra fire hjul uden beregning, indtil du skal bruge dem igen (maks. 8 måneder).
Du vælger selv, hvilken af 300 bonuspartnere, der skal skifte og opbevare dine hjul. Du finder alle værkstederne her.
Prisen er inklusiv 1,1% skadeforsikringsafgift.
Abonnementet træder i kraft efter tre dage.
Du har 14 dages fortrydelsesret.
Abonnement kan opsiges med en måneds varsel til udgangen af en måned, dog tidligst ved udløb af bindingsperioden (6 mdr.).
Med Vejhjælp i Europa kan du køre trygt på de udenlandske veje. Du får nemlig akut vejhjælp i hele Europa, på nær Grønland, Island og Færøerne. Det sikrer dig hjælp ligegyldigt, hvor du befinder dig.
Det kan være en hård omgang for bilen at køre langt i høj varme. Derfor er der mange, der får brug for hjælp, når de kører sydpå. Omvendt kan du også få brug for hjælp, hvis du kører på vinterferie og ender i grøften, fordi vejen er glat. Så er det godt, at du hurtigt kan få fat i Falck.
Hvis du er uheldig at komme ud for et uheld eller motorstop i et andet EU-land, er hjælpen kun et opkald væk. Hvis du har valgt Vejhjælp i Europa, kan du bare ringe til os, så sørger vi for, at du hurtigst muligt får assistance. Du behøver derfor ikke at lede efter telefonnumre til assistance i et andet land eller forsøge at formulere, hvad der er galt på et andet sprog.
Uanset hvilken vejhjælpspakke du har hos Falck, kan du vælge Vejhjælp i Europa som tilvalg. Det giver ekstra tryghed, hvis du ved, at du skal på én eller flere bilferier. Uanset om du kører fast i sneen eller bilen koger over i solen, kan du ringe til vores vagtcentral. Så sørger vi for, at du får hjælp.
Har du akut brug for vejhjælp i udlandet? Ring til vores vagtcentral på +45 70 10 20 30.
Du kan få EU-dækning som tilvalg til alle vores vejhjælpsabonnementer. Med nogle af vores pakker får du desuden fri reparation af stenslag og hjulskift sommer og vinter, så du er klar til at køre på ferie med de rette dæk. Se vores pakker her.
Vi anbefaler altid, at du booker et værkstedstjek i god tid, inden du skal ud på en længere tur. Med Falck Vejhjælp har du ret til to værkstedstjek om året. Din bil får bl.a. tjekket bremser, dæk, styretøj, undervogn, motorgang og koblingsfunktion, så du ved, at din bil er sikker at køre i.
Selvom du måske allerede har tilvalgt Vejhjælp i Europa og ved, at du får hjælp, hvis uheldet er ude, er det aldrig sjovt at strande i nødsporet på autostradaen eller på en mørk landevej et sted i udlandet. Derfor anbefaler vi et værkstedstjek inden turen. Du kan booke dit værkstedstjek direkte i vores vejhjælps-app.
*Du får hjælp på vejen i Europa indtil Ural/Bosporus (dog ikke Grønland, Island og Færøerne).
Dit abonnement træder i kraft 3 dage efter din bestilling.
Du skal ringe til vores vagtcentral på telefon 70 10 20 30.
For at opnå den hurtigste betjening, anbefaler vi, at du har følgende parat, når du ringer:
Ved nedbrud eller planlagt værkstedsbesøg kan du få en lånebil stillet til rådighed af værkstedet.
Hvis bonuspartneren ikke kan reparere eller lovliggøre din bil inden for 4 arbejdstimer, efter at have modtaget bilen og indgået aftale med dig, har du ret til en lånebil i op til syv dage, inklusiv weekend. Det er både i perioden frem til din bil kan blive repareret, og mens den bliver repareret.
Står du i en anden forbindelse og har brug for en bil, så tilbyder vi dig også at leje en udlejningsbil fra AVIS til en fordelagtig pris.
Læs mere om vores udlejningsbiler her.
Du kan betale den fremsendte regning (girokort). Du kan også tilmelde dig betalingsservice og slippe for besværet med girokort. Tilmeld betalingsservice her.
Du skal betale for dit vejhjælpsabonnement én gang om året. Hvis du ønsker månedlig betaling, skal dit vejhjælpsabonnement koste minimum 600 kr. om året.
Det koster ikke noget, at lave din betaling om til månedsbetaling. Ring til vores kundeservice på 70 10 20 31 – for at ændre din aftale.
Du kan se dine produkter ved at logge ind her.
Hvis du er døv, høre- og/eller talehæmmet kan du bestille autohjælp via denne side.
De første seks måneder er aftalen bindende. Du kan frit opsige abonnementet med én måneds varsel til udgangen af én måned, når der er gået fem måneder efter aftalens indgåelse.
For at opsige dit abonnement skal du ringe til Kundeservice på telefon 70 10 20 31.
Se svarene på de typisk spurgte spørgsmål herunder
Ved brug af Falck Vejhjælp mobil applikation vil Falck (Falck Danmark A/S) som dataansvarlig indsamle, behandle og videregive personoplysninger om brugerne af applikationen.
Hvis du bruger applikationen, skal du læse denne tekst om behandlingen af dine personoplysninger omhyggeligt.
Typer af oplysninger og formål
Vi indsamler og behandler følgende typer personoplysninger:
De formål, som vi indsamler og behandler oplysningerne til er:
Kilder
Personoplysningerne indsamles fra dig.
Det juridiske grundlag for indsamling og behandling af personoplysningerne
Det juridiske grundlag for indsamling og behandling af de ovenfor anførte personoplysninger er følgende:
Når vi indsamler personoplysningerne direkte fra dig til brug for ovenstående formål, giver du os personoplysningerne frivilligt. Du er ikke forpligtet til at give disse personoplysninger til os. Konsekvenserne af ikke at give os personoplysningerne vil være, at du ikke har mulighed for anvende applikationen.
Du har ret til at tilbagekalde et samtykke, dog uden at det påvirker den behandling eller videregivelse, der har fundet sted forud for tilbagekaldelsen. Dvs. tilbagekaldelsen har kun fremadrettet virkning.
Personoplysningerne kan blive behandlet til andre formål og på baggrund af andre juridiske grundlag, herunder dokumentation af overholdelse af lovgivning, jf. Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra c, og forfølgelse af retskrav, jf. Falcks legitime interesser i at kunne varetage sin retlige position, jf. Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f.
Videregivelse af dine personoplysninger
Personoplysninger, f.eks. navn, adresse, telefonnummer, kundenummer og andre relevante oplysninger om bilen ved bilservices, vil - baseret på de juridiske grundlag, der er anført ovenfor og for at vi kan levere den aftale service til dig - blive videregivet og delt med følgende modtagere:
Overførsel af personoplysningerne til databehandlere
Vi overfører personoplysningerne til vores IT-leverandør, som opbevarer personoplysningerne.
Når du tilmelder dig elektronisk post fra Falck behandler Falck disse personoplysninger (i tillæg til pkt. 1 ovenfor):
Typer af oplysninger og formål
Vi indsamler og behandler følgende typer personoplysninger om dig:
De formål, som vi indsamler og behandler oplysningerne til er:
Kilder
Personoplysningerne indsamles fra dig, når du foretager opdateringer i Falcks selvbetjeningsløsning eller via tracking i e-mails.
Fra andre kilder der er offentligt tilgængelige f.eks. telefonregister og sociale medier.
Det juridiske grundlag for indsamling og behandling af personoplysningerne
Det juridiske grundlag for vores indsamling og behandling af personoplysninger er;
Det juridiske grundlag for vores indsamling af dine personoplysninger ved brug af cookies og anden tracking i f.eks. e-mails, er dit samtykke, jf. § 3 i ”cookie-bekendtgørelsen”.
Personoplysningerne kan blive behandlet til dokumentation af overholdelse af lovgivning, jf. Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra c.
Du har ret til at tilbagekalde et samtykke, dog uden at det påvirker den behandling eller videregivelse, der har fundet sted forud for tilbagekaldelsen. Dvs. tilbagekaldelsen har kun fremadrettet virkning.
Frivillighed
Når vi indsamler personoplysninger direkte fra dig til brug for at sende nyhedsbreve, er det frivilligt, om du vil give oplysningerne. Hvis du vælger ikke at give oplysningerne, kan vi ikke sende nyhedsbreve til dig.
Overførsel af personoplysninger til modtagere i lande uden for EU/EØS
Vi overfører dine personoplysninger til lande uden for EU/EØS, da vi bruger eksterne leverandører til at behandle og opbevare de ovenfor anførte personoplysninger. Det juridiske grundlag for overførslen er EU’s “Standard Contractual Clauses” for overførsler fra dataansvarlige til databehandlere i ikke-sikre lande uden for EU/EØS. Standardaftalen er tilgængelig på forskellige sprog på dette link:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?qid=1401799946706&uri=CELEX:32010D0087
Yderligere oplysninger om databehandlere og overførsler til modtagere udenfor EU/EØS kan fås ved henvendelse til kundeservice@falck.dk eller vores databeskyttelsesrådgiver på dpo@falck.com.
Opbevaringsperiode
Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at kunne opfylde de ovenfor anførte formål og eventuelle senere, lovlige formål. Vi opbevarer desuden personoplysninger, så længe det er nødvendigt af hensyn til vores dokumentation af overholdelse af strafferetligt sanktioneret lovgivning ud fra forældelsesreglerne. Vi opbevarer også oplysningerne, så længe vi har brug for at kunne forsvare os mod civilretlige krav eller gøre sådanne gældende, herunder ud fra reglerne om forældelse. Hvis der gøres et krav gældende, opbevarer vi dog oplysningerne i længere tid af hensyn til varetagelsen af kravet. Til brug for øvrige formål, herunder lovpligtig dokumentation og iværksættelse af sikkerhedsforanstaltninger opbevares personoplysningerne så længe de er nødvendige ud fra lovhjemlede forældelsesregler for at ifalde straf.
Dine rettigheder
Du har – med lovens begrænsninger – blandt andet ret til indsigt i personoplysninger, ret til at få ændret ukorrekte oplysninger, ret til at få slettet oplysninger, ret til at få begrænset oplysninger, ret til dataportabilitet og ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysningerne, herunder ift. automatiseret, individuel beslutningstagning.
Du har også ret til at klage til Datatilsynet.
Ret til indsigelse
Du har ret til at - af grunde, der vedrører din særlige situation - at gøre indsigelse mod behandling af personoplysninger, hvor hjemmelen er legitime interesser, som angivet ovenfor. Falck må derefter ikke længere behandle personoplysningerne, medmindre Falck påviser vægtige legitime grunde til behandlingen, der går forud for dine interesser, rettigheder og frihedsrettigheder, eller behandlingen er nødvendig for, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.
Kontakt
Hvis du har spørgsmål vedrørende behandlingen af dine personoplysninger eller udnyttelsen af dine rettigheder, er du velkommen til at kontakte os på kundeservice@falck.dk eller vores databeskyttelsesrådgiver på dpo@falck.com.
Falck Danmark A/S, CVR nr.: 16271241
Falck-Center CPH
Sydhavnsgade 18,
2450 København SV
Danmark
Dato: 09. september 2020
Version: 09092020_v4
Er du kørt fast i mark eller grøft, hjælper vi dig videre med vores specialudstyr til fritrækning og bjærgning af store landbrugsmaskiner.
Skal din landbrugsmaskine repareres på et eller flere værksteder, sørger vi for transporten til og fra værkstederne.
Er dit køretøj løbet tør for strøm, rykker vi ud og giver dig starthjælp.
Hvis dine landbrugsmaskiner kommer ud for uheld eller driftsstop, kører vi ud til dig med den hjælp, du behøver.
Falck Pulse will continuously give you insights into your health and well-being, and come up with ideas and inspiration for a healthier life. Should an injury occur or is help otherwise needed then Falck's health services are always at hand via Falck Pulse with contacts details on pension funds and health providers.
» Download the app for Iphone
» Download the app for Android
Falck Pulse also acts as an important platform for information about health initiatives across the organization where all employees can follow various campaigns, e.g. Healthy May and Workplace Exercise Day.
» Download the app for Iphone
» Download the app for Android
Falck Pulse will continuously provide an insight into the self-perceived state of health in Falck. Together with the annual employee survey, the APV and the sickness- and injury pattern, Falck Pulse will provide an overview of the focus areas Falck should focus on.
With Falck Pulse and the health universe we are building, Falck not only takes "its own medicine" but also helps create the Next Generation Employee Healthcare Approach.
Data from Falck Pulse is completely anonymous and will only be used at an aggregated level to give an overview of the health status in Falck.
» Download the app for Iphone
» Download the app for Android
I kan først opsige abonnementet, op til jeres bindingsperiode, dvs. efter 1, 3 eller 5 år. Når datoen for abonnementets fornyelse nærmer sig, kan I opsige det senest én måned før. Hvis I ikke når at opsige før fornyelsen, vil i være dækket i endnu en abonnementsperiode.
Hvis I har en bindingsperiode, vil I kunne se den i bunden af jeres kontrakt, som det fremgår af eksemplet her.
Vi sender en bekræftelse til jer på e-mail, hvor I kan se opsigelsesdatoen, dvs. den dag dækningen stopper. Ud for abonnementet vil der stå 0 kr., fordi I ikke skal betale for det fremover, som det fremgår af eksemplet her.
Ring til os på 70 10 20 31 eller skriv til erhverv@falck.dk
Hvis I går konkurs, bliver jeres abonnementer opsagt på det tidspunkt, hvor I skulle have haft den næste opkrævning. Vær opmærksom på, at vi skal have dokumentation på konkursen fra jer eller jeres advokat. Send dokumentation til erhverv@falck.dk.