Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Ofte stillede spørgsmål om Vejhjælp

Her kan du se nogle af de hyppigst stillede spørgsmål om Falck Vejhjælp

Spørgsmål og svar
  • Hvornår træder mit Vejhjælpsabonnement i kraft?

    Dit vejhjælpsabonnement træder i kraft 3 dage efter din bestilling, medmindre anden fremtidig dato er aftalt med os. 

  • Hvordan kan jeg spare penge ved at have Falck Vejhjælp?

    Sammenlignet med hvad danske bilejere hvert år i gennemsnit bruger på ydelser som bilvask, hjulskift, reparation af stenslag og syn, kan du med et Falck Vejhjælpsabonnement spare 2000 kr. om året. Vi har netop sørget for, at disse ydelser indgår i vores Vejhjælpsabonnement, så du både sparer penge og tid. Udregningen er baseret på en uvildig undersøgelse fra 2015 lavet af analyseinstituttet YouGov, som har undersøgt hvad danske bilejere i alderen 18-74 år i gennemsnit bruger på ydelserne.  

  • Hvad hvis jeg har behov for en lånebil?

    Hvis du vælger at få repareret din bil hos et af Falcks bonusværksteder, har du mulighed for at låne en fri lejebil fra AVIS. Hvis bonusværkstedet ikke kan reparere eller lovliggøre din bil inden for 4 arbejdstimer, efter at have modtaget bilen og indgået aftale med dig, kan du få en lånebil i op til 7 dage inklusiv weekend fra AVIS. Det er både i perioden frem til din bil kan blive repareret, og mens den bliver repareret.

    Står du i en anden forbindelse og har brug for en bil, så tilbyder vi dig også at leje en udlejningsbil fra AVIS til en fordelagtig pris.

    Læs mere om vores udlejningsbiler her.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg får brug for Vejhjælp?

    Har du brug for starthjælp, bugsering eller anden form for vejhjælp, kan du nemt og enkelt bestille vejhjælp via vores app eller online her

    Du kan også ringe til vagtcentralen på telefon 70 10 20 30.
    For at opnå den hurtigste betjening, anbefaler vi, at du har følgende parat, når du ringer:

    1. Dit registeringsnummer eller abonnementsnummer
    2. Hvor befinder du dig? Find eventuelt vejnavn og placering på vejen ved hjælp af Google Maps eller lignende
    3. Hvilke problem har du oplevet med bilen? 
  • Hvor ofte bliver jeg opkrævet betaling for mit Vejhjælpsabonnement?

    Du skal betale for dit Vejhjælpsabonnement hvert år.

    For at betale Vejhjælpsabonnementet skal du tilmelde det til betalingsservice eller betale det fremsendte Girokort. 

  • Hvordan kan jeg betale for mit Vejhjælp?

    For at betale dit Vejhjælpsabonnement skal du tilmelde abonnementet til betalingsservice eller betale den fremsendte regning (girokort). Du kan tilmelde din regning til betalingsbetalingsservice via din netbank eller ved at udfylde vores formular: https://www.falck.dk/kundeservice/privat/selvbetjening/betalingsservice/

  • Hvornår og hvordan kan jeg opsige mit Vejhjælpsabonnement?

    Dit abonnement gælder i mindst seks måneder. Du kan derfor opsige dit abonnement, når der er gået fem måneder fra den dag, dit abonnement trådte i kraft. Det vil sige, at du skal kontakte os med én måneds varsel.

    For at opsige dit abonnement op, skal du ringe til Kundeservice på telefon 70 10 20 31.

Har du brug for hjælp til at bestille? Så ring til os på 70 25 62 62

Vi er klar til at hjælpe mandag til torsdag kl. 8-17 og fredag kl. 8-15.30