Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Selvbetjening for sygetransport

Har du brug for at bestille sygetransport? 

Ring på
70 10 20 30

Kontakt os

Sådan foregår turen

Klik her for at læse mere

Kender du dine fordele med Falck Sygetransport? 

- Klik på en fordel, som du vil læse mere om

Spørgsmål og svar om Falck Sygetransport
  • Hvornår kan jeg begynde at bruge planlagt sygetransport?

    Der er ingen karenstid på planlagt og akut sygetransport.

  • Hvem kan blive kørt af Falck?

    Med et abonnement på Falck Sygetransport kan du bestille kørsler uden visitation. Det gælder uanset din alder, om du er pensioneret eller ej, og om du har en kronisk lidelse – ja, faktisk gælder det hele din husstand og dine gæster, hvis de kommer til skade mens de er hos dig.

  • Hvad kan jeg helt præcist blive kørt til og fra?

    Med dit abonnement kan du blive kørt til og fra 16 forskellige typer undersøgelser og behandlinger:

    • Akupunktør
    • Bandagist
    • Fodterapeut
    • Fysioterapeut
    • Høreklinik
    • Jordemoder
    • Kiropraktor
    • Læge
    • Officielle aflastningssteder
    • Psykolog
    • Speciallæge
    • Sygehus og privathospital
    • Rekreation på behandlingshjem
    • Talecentre
    • Zoneterapeut
    • Tandlæge og klinisk tandtekniker

     

    Dit abonnement dækker også kørsel i forbindelse med akut skade eller sygdom til og fra:

    • Nærmeste skadestue
    • Egen praktiserende læge
    • Lægevagt
    • Kiropraktor
    • Kiropraktorvagt
  • Hvor mange ture har jeg ret til?

    Det kommer an på hvilket abonnement, du har. Du kan vælge mellem 6 og 12 planlagte kørsler om året plus akutte kørsler, hvis du kommer til skade eller får det dårligt.

    NB: Kørsel til og fra behandling eller læge tæller som 2 ture.

  • Kan jeg blive fulgt af Falck-redderen?

    Ja. Vi har altid tid til at hjælpe og følge dig helt frem til din aftale. Vi kender sundhedsvæsnet godt, så vi har godt styr på, hvor du skal hen – og hvor vi kan finde dig igen, når du er færdig. Vi kan fx også hente dig inde i dit hjem og sørge for, at du bliver godt installeret der igen, når turen er færdig. Vi anser dette som en del af opgaven, når der er behov for det.

  • Må jeg have en ledsager med?

    Ja, altid. Du skal bare fortælle os det, når du bestiller. Og din ledsager skal være klar hos dig, da vi ikke kan køre forbi en anden adresse.

    NB: Hvis du har behov for det, kan du medbringe op til to ledsagere.

  • Hvor længe skal jeg holde mig klar?

    Vi ankommer inden for en tidsramme på 30 minutter, som du får at vide, når du bestiller. Desuden ringer chaufføren til dig ca. 10 minutter før ankomst, så du kan gøre dig klar.

  • Kan jeg have et hjælpemiddel med?

    Ja, det kan du altid. Vi beder dig blot om at fortælle os det, når du bestiller. Du skal dog være opmærksom på, at vi ikke har plads til en kørestol i bilen - kun en sammenklappelig kørestol.

    Sammenklappelig kørestol:
    Hvis du har en sammenklappelig kørestol vil det være et hjælpemiddel og den sammenklappelige kørestol lægges i bagagerummet.

    NB: Abonnementet dækker ikke kørsel, hvor du skal sidde i kørestol under kørslen. Hvis du derimod selv kan støtte på benene og komme ind i en almindelig bil – så kan du godt benytte dig af Falck Sygetransport.

  • Er det muligt, at blive transporteret i kørestol?

    Abonnementet dækker ikke kørsel, hvor du skal sidde i kørestol under kørslen.

    Hvis du derimod selv kan støtte på benene og komme ind i en almindelig bil – så kan du godt benytte dig af Falck Sygetransport.

    OBS: Sammenklappelig kørestol

    Hvis du har en sammenklappelig kørestol vil det være et hjælpemiddel og den sammenklappelige kørestol lægges i bagagerummet.

    Hvis du derimod ikke ejer en sammenklappelig kørestol, men har behov for én, så kan vi skaffe det. Du skal blot gøre opmærksom på behovet når du bestiller din kørsel.

  • Kan jeg bestille en solo-kørsel?

    Meget ofte vil det kun være dig, der bliver kørt – andre gange har du en medpassager, hvis det giver god mening på ruten. Uanset hvad, kan du altid have en ledsager med.

  • Jeg bor på en ø – kan jeg stadig blive kørt?

    Vi kører på alle brofaste øer, og derudover dækker dit abonnement også på Bornholm og Læsø. På andre ikke-brofaste øer dækker abonnementet desværre ikke. Her er du nødt til selv at finde transport til fastlandet, og først herfra dækker abonnementet.

    NB: Hvis der både er en køretur før og efter en fly- eller færgetransport, tæller det som to kørsler.

  • Kan jeg blive kørt fra en anden adresse end min egen?

    Abonnementet dækker også kørsel fra din fritidshusadresse, hvis du har oplyst den til Falck.

  • Er der kilometer begrænsning?

    Nej. Abonnementet dækker kørsel i Danmark uden kilometer begrænsning.