Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Vejhjælp Europa


Et vejhjælpsabonnement fra Falck har mange fordele. En af dem er, at du har mulighed for at få Europadækning, så du kan få vejhjælp i udlandet, når du er på bilferie eller kører ture til andre lande i EU.

  • Ring direkte til Falcks vagtcentral, hvis bilen strejker i udlandet
  • Få hjælp via Europas største vejhjælpsnetværk
  • Få tilskud til hotel, mens bilen bliver repareret
  • Ring til vores rejse-hotline før, under og efter ferien

Få hjælp på vejen
Prisbetingelser for
Vejhjælp Europa
  • Abonnement pr. måned 59 kr.
  • Betales nu for 1 år 708 kr.
  • Pris i bindingsperioden (6 mdr.) 354 kr.
 
Få hjælp på vejen


- i hele EU*

Kør trygt af sted med Vejhjælp i Europa

Vejhjælp i Europa er et tilvalg til din vejhjælpspakke, og det koster derfor lidt ekstra. Men pengene er godt givet ud, hvis du står i et andet land med en bil, der ikke vil starte eller kommer ud for et uheld på vejen. Så ringer du bare til vores vagtcentral, som hjælper dig videre.

Vejhjælp i Europa dækker både starthjælp, punktering, nødreparationer, døroplukning, fritrækning og bugsering. Derudover får du også adgang til alle vores mange fordele med Falck Vejhjælp. Du kan læse meget mere om alle fordelene her.

Vejhjælp Europa

Vejhjælp i Europa på sommer- og vinterferien

Det kan være en hård omgang for bilen at køre langt i høj varme. Derfor er der mange, der får brug for vejhjælp, når de kører sydpå. Omvendt kan du også få brug for hjælp, hvis du kører på vinterferie og ender i grøften, fordi vejen er glat. Så er det godt, at du hurtigt kan få fat i Falck.

Med Vejhjælp i Europa kan du køre trygt på de udenlandske veje. Du får nemlig akut vejhjælp i hele Europa, på nær Grønland, Island og Færøerne. Det sikrer dig hjælp ligegyldigt, hvor du befinder dig.

 

Hvordan får du vejhjælp i Europa?

Hvis du er uheldig at komme ud for et uheld eller motorstop i et andet EU-land, er hjælpen kun et opkald væk. Hvis du har valgt Vejhjælp i Europa, kan du bare ringe til os, så sørger vi for, at du hurtigst muligt får assistance. Du behøver derfor ikke at lede efter telefonnumre til assistance i et andet land eller forsøge at formulere, hvad der er galt på et andet sprog.

Uanset hvilken vejhjælpspakke du har hos Falck, kan du vælge Vejhjælp i Europa som tilvalg. Det giver ekstra tryghed, hvis du ved, at du skal på én eller flere bilferier. Uanset om du kører fast i sneen eller bilen koger over i solen, kan du ringe til vores vagtcentral. Så sørger vi for, at du får hjælp.

Har du akut brug for vejhjælp i udlandet? Ring til vores vagtcentral på +45 70 10 20 30.

 

Kender du alle fordelene ved Falck Vejhjælp?

Du kan få EU-dækning som tilvalg til alle vores vejhjælpsabonnementer. Med nogle af vores pakker får du desuden fri reparation af stenslag og hjulskift sommer og vinter, så du er klar til at køre på ferie med de rette dæk. Se vores pakker her.

 

Vores anbefaling inden turen

Vi anbefaler altid, at du booker et værkstedstjek i god tid, inden du skal ud på en længere tur. Med Falck Vejhjælp har du ret til to værkstedstjek om året – kvit og frit. Din bil får bl.a. tjekket bremser, dæk, styretøj, undervogn, motorgang og koblingsfunktion, så du ved, at din bil er sikker at køre i.

Selvom du måske allerede har tilvalgt Vejhjælp i Europa og ved, at du får hjælp, hvis uheldet er ude, er det aldrig sjovt at strande i nødsporet på autostradaen eller på en mørk landevej et sted i udlandet. Derfor anbefaler vi et værkstedstjek inden turen. Du kan booke dit værkstedstjek direkte i vores vejhjælps-app.

 

*Du får hjælp på vejen i Europa indtil Ural/Bosporus (dog ikke Grønland, Island og Færøerne).

Hyppigt stillede spørgsmål
  • Hvornår træder mit Vejhjælpsabonnement i kraft?

    Dit vejhjælpsabonnement træder i kraft 3 dage efter din bestilling, medmindre anden fremtidig dato er aftalt med os. 

  • Hvordan kan jeg spare penge ved at have Falck Vejhjælp?

    Sammenlignet med hvad danske bilejere hvert år i gennemsnit bruger på ydelser som bilvask, hjulskift, reparation af stenslag og syn, kan du med et Falck Vejhjælpsabonnement spare 1.800 kr. om året. Vi har netop sørget for, at disse ydelser indgår i vores Vejhjælpsabonnement, så du både sparer penge og tid. Udregningen er baseret på en uvildig undersøgelse fra 2019 lavet af analyseinstituttet YouGov, som har undersøgt hvad danske bilejere i alderen 18+ år i gennemsnit bruger på ydelserne. 

  • Hvad hvis jeg har behov for en lånebil?

    Hvis du vælger at få repareret din bil hos et af Falcks bonusværksteder, har du mulighed for at låne en fri lejebil fra AVIS. Hvis bonusværkstedet ikke kan reparere eller lovliggøre din bil inden for 4 arbejdstimer, efter at have modtaget bilen og indgået aftale med dig, kan du få en lånebil i op til 7 dage inklusiv weekend fra AVIS. Det er både i perioden frem til din bil kan blive repareret, og mens den bliver repareret.

    Står du i en anden forbindelse og har brug for en bil, så tilbyder vi dig også at leje en udlejningsbil fra AVIS til en fordelagtig pris.

    Læs mere om vores udlejningsbiler her.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg får brug for vejhjælp?

    Har du brug for starthjælp, bugsering eller anden form for vejhjælp, kan du nemt og enkelt bestille vejhjælp via vores app eller online her

    Du kan også ringe til vagtcentralen på telefon 70 10 20 30.
    For at opnå den hurtigste betjening, anbefaler vi, at du har følgende parat, når du ringer:

    1. Dit registreringsnummer eller abonnementsnummer
    2. Hvor befinder du dig? Find eventuelt vejnavn og placering på vejen ved hjælp af Google Maps eller lignende
    3. Hvilke problem har du oplevet med bilen? 
  • Hvor ofte bliver jeg opkrævet betaling for mit vejhjælpsabonnement?

    Du skal betale for dit vejhjælpsabonnement én gang om året. 

  • Hvordan kan jeg betale for mit vejhjælp?

    Du kan betale den fremsendte regning (girokort). Du kan også tilmelde dig betalingsservice og slippe for besværet med girokort. Tilmeld betalingsservice her.

  • Hvornår og hvordan kan jeg opsige mit vejhjælpsabonnement?

    De første seks måneder er aftalen bindende. Du kan frit opsige abonnementet med én måneds varsel til udgangen af én måned, når der er gået fem måneder efter aftalens indgåelse.

    For at opsige dit abonnement op, skal du ringe til Kundeservice på telefon 70 10 20 31.

  • Hvor kan jeg se mine produkter?

    Du kan se dine produkter ved at logge ind her.