Kundeservice 70 10 20 31

Vi er her for dig

Sundhedshjælp Rådgivning giver dig adgang til vores mange erfarne behandlere. Her på siden kan du læse om dit abonnement, og hvordan du bruger dine services og fordele.

✔ Sundhedslinjen
✔ Online-læge

Visual content for the webpage

Kontakt os, hvis du har brug for hjælp

Telefon_Dark Red (1).svg
Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82 eller book tid til Online-læge.
Ring til kundeservice, hvis du har spørgsmål til dit abonnement, din regning eller andet vedrørende dit abonnement på 70 10 20 31

Her kan du se alle dine fordele med Sundhedshjælp

Klik, og læs mere om dine fordele, hvordan du er dækket og får mest muligt ud af dit abonnement.

Onlinelaege_moerk roed (1).svg Online-læge

Du får fri adgang til videokonsultationer med erfarne læger. Det er danske speciallæger i almen medicin, som kan svare på dine spørgsmål, hjælpe dig med at afklare dine symptomer eller forny en recept – fuldstændig som hos din egen læge.

  • Bestil tid om dagen, aftenen eller i weekenden.
  • Få hurtig afklaring af dine symptomer.
  • Slip for transporttid, forsinkelser og venteværelser.
  • Sid i ro og mag hjemme, i et mødelokale på arbejdet eller i sommerhuset.

Konsultationerne foregår via en app på din smartphone, tablet eller computer. Du bestemmer selv, hvor og hvornår du vil have en lægetid, som du bestiller direkte i appen. Vil du have tid med det samme, kan du også vente på den første ledige læge. Det tager højst 15 minutter.

 

Sådan gør du

Registrer dig, og læs mere om Online-læge. 

Ikon 12 - Rådgivning & Akut hjælp.png Sundhedslinjen

Du får tryg og kompetent hjælp, når du ringer til Sundhedslinjen. Her sidder vores sundhedsfaglige eksperter inden for mere end 20 faglige områder som f.eks. sygeplejersker, fysioterapeuter og psykologer klar ved telefonerne. De lytter og rådgiver dig om stort og småt – om bekymringer, symptomer, sundhed og forebyggelse.

Du kan ringe så ofte, du vil og bliver sat i kontakt med den relevante sundhedsekspert.

 

Sådan gør du

Ring alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82.

Spørgsmål & svar

Her kan du finde svar på de typiske spørgsmål om Sundhedshjælp.

Har du brug for at bestille tid, kan du ringe til vores Sundhedslinje på 70 20 14 82.

Du kan ringe til Sundhedslinjen med store og små bekymringer, så ofte du vil. Vores erfarne sygeplejersker sidder klar kl. 7-20 alle hverdage. Og får du brug for at tale med en læge, kan du få videokonsultationer med vores Online-læger lige så mange gange, du vil. Online-læge sidder klar kl. 8-22 på hverdage og kl. 8-18 i weekender og på helligdage.

En privat sundhedssikring fra Falck giver dig adgang til Online-læge, når det passer jer. I får nem adgang til fysiske og psykiske behandlinger, hurtig diagnose og et årligt tjek af jeres helbred. I kan blive dækket enkeltvis eller som en hel husstand.

En sundhedssikring fra Falck kan give dig adgang til mange fordele:

  • Online-læge alle ugens dage
  • Kom hurtigt til psykolog
  • Fysiske behandlinger
  • Hurtig diagnose inden for 10 hverdage
  • Rådgivning om din sundhed og mentale trivsel
  • Akut kørsel til skadestue m.m.
  • En sundhedsfaglig tovholder
  • Et årligt helbredstjek

Nej. Prisen stiger ikke i takt med, at du bliver ældre. Der kan komme generelle prisstigninger, som gælder for alle. Men modsat mange private sundhedssikringer og sundhedsforsikringer, der stiger i pris, jo ældre du bliver, er din pris hos Falck den samme som alle andres, uanset hvor gammel du bliver. 

Ja. Du kan godt købe et sundhedsabonnement, hvis du har en sygdom eller lidelse, der er kronisk. Vi dækker ikke den sygdom, du allerede har eller kronisk sygdom, som skulle opstå senere – men du får hjælp til alt det andet, når du eksempelvis har brug for Online-læge eller behandling.

Du kan ikke få psykologhjælp, hvis du har en psykiatrisk diagnose, lider af angst eller depression. Vi yder ikke psykologhjælp til børn under 10 år eller børn, der er henvist til PPR (Pædagogisk psykologisk rådgivning) eller psykiatri. Vi kan afslutte behandlingen, hvis vores psykolog vurderer, at barnet har behov for hjælp i andet regi, fx PPR eller psykiatri.

Du kan ikke få psykologhjælp, hvis du har en psykiatrisk diagnose, lider af angst eller depression. Vi yder ikke psykologhjælp til børn under 10 år eller børn, der er henvist til PPR (Pædagogisk psykologisk rådgivning) eller psykiatri. Vi kan afslutte behandlingen, hvis vores psykolog vurderer, at barnet har behov for hjælp i andet regi, fx PPR eller psykiatri.

Antallet af psykolog samtaler fastsættes af vores psykologer baseret på en sundhedsfaglig vurdering. Det vil sige, at samtalerne fortsætter, så længe det vurderes, at det vil medføre en væsentlig bedring i din tilstand.

For behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, osteopat  eller psykolog dækker vi ikke skader eller diagnoser, som er opstået før abonnementet træder i kraft.

Antallet af behandlinger fastsættes af behandleren baseret på en sundhedsfaglig vurdering. Det vil sige, at der behandles, så længe det vurderes, at det vil medføre en væsentlig bedring i din tilstand.

Hurtig diagnose kan først anvendes efter tre måneder (karens).

Læs mere i vilkårene til den specifikke pakke.

Du kan bruge abonnementet enkeltvis eller som en hel husstand. Det kommer an på om I vælger Sundhedshjælp til enkeltperson eller Sundhedshjælp til hele husstanden.

Hvis du vælger Sundhedshjælp til enkeltperson er det ejeren af abonnementet. der kan bruge det. Dog kan du få rådgivning og hjælp fra Sundhedslinjen og Online-Læge til dine børn samt andre i husstanden. Akutkørsel kan også bruges til andre i husstanden.

Med Falck Sundhedshjælp Husstand får alle i din husstand gavn af alle vores fordele.