
Rådgivning & Akut hjælp
Hjælpen er altid lige ved hånden
Læs mereSundhedshjælp Behandling, Forebyggelse & Diagnose Plus giver dig maksimal tryghed omkring din sundhed.
På denne side kan du læse mere om dit abonnement og hvordan du benytter de services og fordele, du har adgang til.
✔ Fysisk behandling og Psykolog
✔ Hurtig diagnose og Helbredstjek
✔ Rådgivning og akut hjælp
Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82 eller book tid til Online-læge.
Ring til kundeservice, hvis du har spørgsmål til dit abonnement, din regning eller andet vedrørende dit abonnement på 70 10 20 31
Klik, og læs mere om dine fordele, hvordan du er dækket og får mest muligt ud af dit abonnement.
Bliver du syg eller får en skade, er hjælpen altid lige ved hånden. Med Online-læge og Sundhedslinjen har du et direkte nummer til en læge eller sygeplejerske, som kan vurdere dine symptomer og behov for behandling. Og med Akut sygetransport kan du altid blive transporteret til og fra behandlingssteder som f.eks. læge eller skadestue.
Læs mere om de enkelte services herunder.
Du får fri adgang til videokonsultationer med erfarne læger. Det er danske speciallæger i almen medicin, som kan svare på dine spørgsmål, hjælpe dig med at afklare dine symptomer eller forny en recept – fuldstændig som hos din egen læge.
Konsultationerne foregår via en app på din smartphone eller tablet ─ eller på din computer. Du bestemmer selv, hvor og hvornår du vil have en lægetid, som du bestiller direkte i appen. Hvis du vil have tid med det samme, kan du vente på, at en af lægerne bliver ledig. Det tager højst 15 minutter.
Sådan gør du
Registrer dig, og læs mere om Online-læge.
Du får tryg og kompetent hjælp, når du ringer til Sundhedslinjen, hvor vores sundhedsfaglige medarbejdere, typisk erfarne sygeplejersker sidder klar ved telefonerne. De lytter, rådgiver dig og kan sende dig videre til Online–læge, kiropraktor, fysioterapeut eller psykolog alt efter hvad der skal til, for at du får det godt igen.
Du kan ringe så ofte du vil om store eller små bekymringer, problemer eller symptomer.
Sådan gør du
Ring alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82.
Hvis du pludselig bliver syg eller kommer til skade og har brug for hurtig kørsel til skadestuen eller andet behandlingssted, så er du med Akut Sygetransport garanteret at komme trygt og sikkert frem til tiden. Du bliver kørt af professionelle Falck-reddere, som kan hente dig ved hoveddøren og følge dig til venteværelset hos en lang række behandlingssteder, såsom nærmeste skadestue, egen praktiserende læge, lægevagt, kiropraktor og tandlæge.
Du har mulighed for at tage en ledsager med på alle dine kørsler. Du har op til seks akut kørsler om året.
Vores Akut Sygetransport kan:
Sådan gør du
Ring til vores vagtcentral døgnet rundt på 70 10 20 30.
Har du ondt i kroppen eller går gennem en svær periode i livet, kan vi hurtigt hjælpe dig videre til den rigtige behandler. Uanset om du har brug for at blive undersøgt og behandlet af en fysioterapeut, kiropraktor eller osteopat eller for at tale med en psykolog om din situation.
Læs mere om de enkelte services herunder.
Ensformige arbejdsstillinger eller et uheldigt fald på fortovet. Det er eksempler på noget, der kan give slemme smerter i kroppen. Så er det godt, at du kan få hjælp af vores professionelle fysioterapeuter - uden lægehenvisning.
Sådan gør du:
Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82. Her taler du med en erfaren sygeplejerske, og sammen finder I ud af, hvad du har brug for.
Du skal ikke gå rundt med smerter og skavanker. Lad vores professionelle kiropraktorer kan tage hånd om problemerne, før de vokser sig større - uden lægehenvisning.
Sådan gør du:
Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82. Her taler du med en erfaren sygeplejerske, og sammen finder I ud af, hvad du har brug for.
En osteopat kan hjælpe dig med at genoprette funktionaliteten i hele din krop gennem behandlingsformer, der fokuserer på både muskler og led samt koblingen til indre organer. Osteopaten laver en grundig gennemgang af hele kroppen og en behandlingsplan, der tager udgangspunkt i årsagen til symptomerne. Du kan inden for fem hverdage få tid til behandling uden lægehenvisning. Får du en akut opstået skade, som ikke kræver behandling på skadestuen, hjælper vi dig allerede inden for 24 timer i hverdagene. Vi hjælper dig, til du har det godt igen. Det er din osteopat, som vurderer antallet af behandlinger, og vi tilbyder altid en opfølgende samtale, så vi er sikre på, at du har fået rette hjælp.
Vores professionelle osteopater kan:
Sådan gør du:
Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82. Her taler du med en erfaren sygeplejerske, og sammen finder I ud af, hvad du har brug for.
Med Falcks psykologer er du garanteret den rette psykiske behandling og du får det antal behandlinger, du har brug for. Du kan få psykologhjælp, hvis du finder dig i en kompliceret følelsesmæssig situation, fx hvis du mistrives på arbejdet eller studiet. Du kan også få psykologhjælp, hvis du føler dig ensom, eller hvis du har familieproblemer og fx skal igennem en skilsmisse. Vi kan også tilbyde akut psykologisk krisehjælp, hvis du eller en i familien kommer ud for noget voldsomt, som fx en ulykke, voldeligt overfald, indbrud, dødsfald eller diagnosticering af kroniske sygdomme.
Sådan gør du:
Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82. Her taler du med en erfaren sygeplejerske, og sammen finder I ud af, hvad du har brug for.
Når det kommer til dit helbred, kan hurtig behandling og forebyggelse være afgørende. Din sundhedspakke giver dig adgang til Hurtig Diagnose, hvor du inden for 10 hverdage kan komme til undersøgelse hos speciallæge og du får en fast Sundhedsfaglig Tovholder som kontaktperson gennem hele forløbet.. Og et årligt helbredstjek, hvor du bliver grundigt undersøgt af en sygeplejerske og får en personlig sundhedsplan.
Når det kommer til dit helbred, kan hurtig behandling være afgørende.
Læs mere om de enkelte services herunder.
Et årligt dybdegående tjek af dit helbred, som udføres af én af vores erfarne læger. Med et Helbredstjek Premium får du en grundig gennemgang af dit helbred: fysiske tests, et bredt spekter af blodprøver og en personlig samtale. Undersøgelsen tager 60 minutter. Efter tjekket får du tilrettelagt en personlig handlingsplan, der skal hjælpe dig med at arbejde med de områder, der har behov for en ekstra indsats, samt råd og vejledning til at sikre din sundhed fremadrettet. Tre måneder efter helbredstjekket har du mulighed for at få en opfølgende samtale med en sygeplejerske fra klinikken. Tidspunktet aftales under Helbredstjekket.
Fysiske tests:
Personlig samtale:
Lægen gennemgår resultater fra undersøgelsen med dig. Du får også gode råd til, hvordan du kan sikre din sundhed mange år frem.
Personlig handlingsplan:
Med udgangspunkt i samtalen lægger lægen en plan sammen med dig, der skal hjælpe dig med at nå dine sundhedsmål.
Med Hurtig diagnose er du garanteret undersøgelse hos en speciallæge inden for 10 hverdage, hvis du bliver syg, og din egen læge vurderer, at du har behov for at se en speciallæge. Vores Sundhedsfaglige Tovholder er også din faste kontakt igennem et diagnoseforløb, som skal bruge en henvisning fra din egen læge og dit skriftlige samtykke for at igangsætte forløbet.
Hurtig Diagnose kan:
Abonnementet dækker fra den aftalte ikrafttrædelsesdato. Hurtig diagnose kan dog først anvendes efter tre måneder (karens).
Sådan gør du:
Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82. Her taler du med en erfaren sygeplejerske, der kan rådgive dig og booke tid til helbredstjek eller hos speciallæge.
Sundhedsfaglig Tovholder er en service, hvor Falcks erfarne sygeplejersker giver dig et klart overblik over muligheder, rettigheder og procedurer i sundhedsvæsenet. Du får adgang til den store viden, de Sundhedsfaglige Tovholdere har på sundhedsområdet, og du kan blandt andet få hjælp med at forstå din journal, få afklaret spørgsmål ifm. lægesamtaler eller få råd og støtte i et sygdomsforløb. Du kan ringe til din Sundhedsfaglige Tovholder, så ofte du vil – og du kan også få rådgivning angående dine nærmeste pårørende.
Vores Sundhedsfaglige Tovholdere kan:
Her kan du finde svar på de typiske spørgsmål om Sundhedshjælp.
Har du brug for at bestille tid, kan du ringe til vores Sundhedslinje på 70 20 14 82.
Du kan ringe til Sundhedslinjen med store og små bekymringer, så ofte du vil. Vores erfarne sygeplejersker sidder klar kl. 7-20 alle hverdage. Og får du brug for at tale med en læge, kan du få videokonsultationer med vores Online-læger lige så mange gange, du vil. Online-læge sidder klar kl. 8-22 på hverdage og kl. 8-18 i weekender og på helligdage.
En privat sundhedssikring fra Falck giver dig adgang til Online-læge, når det passer jer. I får nem adgang til fysiske og psykiske behandlinger, hurtig diagnose og et årligt tjek af jeres helbred. I kan blive dækket enkeltvis eller som en hel husstand.
En sundhedssikring fra Falck kan give dig adgang til mange fordele:
Nej. Prisen stiger ikke i takt med, at du bliver ældre. Der kan komme generelle prisstigninger, som gælder for alle. Men modsat mange private sundhedssikringer og sundhedsforsikringer, der stiger i pris, jo ældre du bliver, er din pris hos Falck den samme som alle andres, uanset hvor gammel du bliver.
Ja. Du kan godt købe et sundhedsabonnement, hvis du har en sygdom eller lidelse, der er kronisk. Vi dækker ikke den sygdom, du allerede har eller kronisk sygdom, som skulle opstå senere – men du får hjælp til alt det andet, når du eksempelvis har brug for Online-læge eller behandling.
Du kan ikke få psykologhjælp, hvis du har en psykiatrisk diagnose, lider af angst eller depression. Vi yder ikke psykologhjælp til børn under 10 år eller børn, der er henvist til PPR (Pædagogisk psykologisk rådgivning) eller psykiatri. Vi kan afslutte behandlingen, hvis vores psykolog vurderer, at barnet har behov for hjælp i andet regi, fx PPR eller psykiatri.
Du kan ikke få psykologhjælp, hvis du har en psykiatrisk diagnose, lider af angst eller depression. Vi yder ikke psykologhjælp til børn under 10 år eller børn, der er henvist til PPR (Pædagogisk psykologisk rådgivning) eller psykiatri. Vi kan afslutte behandlingen, hvis vores psykolog vurderer, at barnet har behov for hjælp i andet regi, fx PPR eller psykiatri.
Antallet af psykolog samtaler fastsættes af vores psykologer baseret på en sundhedsfaglig vurdering. Det vil sige, at samtalerne fortsætter, så længe det vurderes, at det vil medføre en væsentlig bedring i din tilstand.
For behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, osteopat eller psykolog dækker vi ikke skader eller diagnoser, som er opstået før abonnementet træder i kraft.
Antallet af behandlinger fastsættes af behandleren baseret på en sundhedsfaglig vurdering. Det vil sige, at der behandles, så længe det vurderes, at det vil medføre en væsentlig bedring i din tilstand.
Hurtig diagnose kan først anvendes efter tre måneder (karens).
Læs mere i vilkårene til den specifikke pakke.
Du kan bruge abonnementet enkeltvis eller som en hel husstand. Det kommer an på om I vælger Sundhedshjælp til enkeltperson eller Sundhedshjælp til hele husstanden.
Hvis du vælger Sundhedshjælp til enkeltperson er det ejeren af abonnementet. der kan bruge det. Dog kan du få rådgivning og hjælp fra Sundhedslinjen og Online-Læge til dine børn samt andre i husstanden. Akutkørsel kan også bruges til andre i husstanden.
Med Falck Sundhedshjælp Husstand får alle i din husstand gavn af alle vores fordele.