Kundeservice 70 10 20 31

Vi er her for dig

Sundhedshjælp Behandling giver dig adgang til vores mange erfarne behandlere.
På denne side kan du læse mere om dit abonnement og hvordan du benytter de services og fordele, du har adgang til.

✔ Fysioterapi & Psykolog
✔ Sundhedslinjen
✔ Online-læge

Visual content for the webpage

Kontakt os, hvis du har brug for hjælp

Telefon_Dark Red (1).svg
Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82 eller book tid til Online-læge.
Ring til kundeservice, hvis du har spørgsmål til dit abonnement, din regning eller andet vedrørende dit abonnement på 70 10 20 31

Her kan du se alle dine fordele med Sundhedshjælp

Klik, og læs mere om dine fordele, hvordan du er dækket og får mest muligt ud af dit abonnement.

Onlinelaege_moerk roed (1).svg Online-læge

Du får fri adgang til videokonsultationer med erfarne læger. Det er danske speciallæger i almen medicin, som kan svare på dine spørgsmål, hjælpe dig med at afklare dine symptomer eller forny en recept – fuldstændig som hos din egen læge.

  • Bestil tid om dagen, aftenen eller i weekenden.
  • Få hurtig afklaring af dine symptomer.
  • Slip for transporttid, forsinkelser og venteværelser.
  • Sid i ro og mag hjemme, i et mødelokale på arbejdet eller i sommerhuset.

Konsultationerne foregår via en app på din smartphone eller tablet ─ eller på din computer. Du bestemmer selv, hvor og hvornår du vil have en lægetid, som du bestiller direkte i appen. Hvis du vil have tid med det samme, kan du vente på, at en af lægerne bliver ledig. Det tager højst 15 minutter.

 

Sådan gør du

Registrer dig, og læs mere om Online-læge. 

Ikon 12 - Rådgivning & Akut hjælp.png Sundhedslinjen

Du får tryg og kompetent hjælp, når du ringer til Sundhedslinjen, hvor vores sundhedsfaglige medarbejdere, typisk erfarne sygeplejersker sidder klar ved telefonerne. De lytter, rådgiver dig og kan sende dig videre til Online–læge, kiropraktor, fysioterapeut eller psykolog alt efter hvad der skal til, for at du får det godt igen.

Du kan ringe så ofte du vil om store eller små bekymringer, problemer eller symptomer.

 

Sådan gør du

Ring alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82.

Ikon 4 - Fysioterapeut.png Fysioterapeut

Ensformige arbejdsstillinger eller et uheldigt fald på fortovet. Det er eksempler på noget, der kan give slemme smerter i kroppen. Så er det godt, at du kan få hjælp af vores professionelle fysioterapeuter - uden lægehenvisning.

  • Allerede når du ringer, kan vi vejlede dig om, hvad du selv kan gøre, før din tid hos fysioterapeuten. Vi garanterer, at du har tid til behandling inden for 5 hverdage. Hvis skaden er akut, får vi dig til behandling inden for 24 timer i hverdagene.
  • Online fysioterapi: Du har også mulighed for at få behandling af en fysioterapeut via videokonsultationer. I taler sammen på skærmen og du kan vise, hvor det gør ondt og hvordan du fx sidder på hjemmekontoret, hvis det er relevant. Du vil få rådgivning og målrettede øvelser til at blive smerterne kvit.
  • Du får det antal behandlinger, du har brug for efter en faglig vurdering af behandleren. Vi kalder det behovsbestemt behandling. Det gælder både almindelige behandlinger eller behandlinger til genoptræning oven på en operation eller akut skade.

 

Sådan gør du:

Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82. Her taler du med en erfaren sygeplejerske, og sammen finder I ud af, hvad du har brug for.

Psykolog_moerk roed (1).svg Psykolog

Med Falcks psykologer er du garanteret den rette psykiske behandling og du får det antal behandlinger, du har brug for. Du kan få psykologhjælp, hvis du finder dig i en kompliceret følelsesmæssig situation, fx hvis du mistrives på arbejdet eller studiet. Du kan også få psykologhjælp, hvis du føler dig ensom, eller hvis du har familieproblemer og fx skal igennem en skilsmisse. Vi kan også tilbyde akut psykologisk krisehjælp, hvis du eller en i familien kommer ud for noget voldsomt, som fx en ulykke, voldeligt overfald, indbrud, dødsfald eller diagnosticering af kroniske sygdomme.

 

Sådan gør du:

Ring til vores Sundhedslinje alle hverdage kl. 7–20 på 70 20 14 82. Her taler du med en erfaren sygeplejerske, og sammen finder I ud af, hvad du har brug for.

Spørgsmål & svar

Her kan du finde svar på de typiske spørgsmål om Sundhedshjælp.

Har du brug for at bestille tid, kan du ringe til vores Sundhedslinje på 70 20 14 82.

Du kan ringe til Sundhedslinjen med store og små bekymringer, så ofte du vil. Vores erfarne sygeplejersker sidder klar kl. 7-20 alle hverdage. Og får du brug for at tale med en læge, kan du få videokonsultationer med vores Online-læger lige så mange gange, du vil. Online-læge sidder klar kl. 8-22 på hverdage og kl. 8-18 i weekender og på helligdage.

En privat sundhedssikring fra Falck giver dig adgang til Online-læge, når det passer jer. I får nem adgang til fysiske og psykiske behandlinger, hurtig diagnose og et årligt tjek af jeres helbred. I kan blive dækket enkeltvis eller som en hel husstand.

En sundhedssikring fra Falck kan give dig adgang til mange fordele:

  • Online-læge alle ugens dage
  • Kom hurtigt til psykolog
  • Fysiske behandlinger
  • Hurtig diagnose inden for 10 hverdage
  • Rådgivning om din sundhed og mentale trivsel
  • Akut kørsel til skadestue m.m.
  • En sundhedsfaglig tovholder
  • Et årligt helbredstjek

Nej. Prisen stiger ikke i takt med, at du bliver ældre. Der kan komme generelle prisstigninger, som gælder for alle. Men modsat mange private sundhedssikringer og sundhedsforsikringer, der stiger i pris, jo ældre du bliver, er din pris hos Falck den samme som alle andres, uanset hvor gammel du bliver. 

Ja. Du kan godt købe et sundhedsabonnement, hvis du har en sygdom eller lidelse, der er kronisk. Vi dækker ikke den sygdom, du allerede har eller kronisk sygdom, som skulle opstå senere – men du får hjælp til alt det andet, når du eksempelvis har brug for Online-læge eller behandling.

Du kan ikke få psykologhjælp, hvis du har en psykiatrisk diagnose, lider af angst eller depression. Vi yder ikke psykologhjælp til børn under 10 år eller børn, der er henvist til PPR (Pædagogisk psykologisk rådgivning) eller psykiatri. Vi kan afslutte behandlingen, hvis vores psykolog vurderer, at barnet har behov for hjælp i andet regi, fx PPR eller psykiatri.

Du kan ikke få psykologhjælp, hvis du har en psykiatrisk diagnose, lider af angst eller depression. Vi yder ikke psykologhjælp til børn under 10 år eller børn, der er henvist til PPR (Pædagogisk psykologisk rådgivning) eller psykiatri. Vi kan afslutte behandlingen, hvis vores psykolog vurderer, at barnet har behov for hjælp i andet regi, fx PPR eller psykiatri.

Antallet af psykolog samtaler fastsættes af vores psykologer baseret på en sundhedsfaglig vurdering. Det vil sige, at samtalerne fortsætter, så længe det vurderes, at det vil medføre en væsentlig bedring i din tilstand.

For behandling hos fysioterapeut, kiropraktor, osteopat  eller psykolog dækker vi ikke skader eller diagnoser, som er opstået før abonnementet træder i kraft.

Antallet af behandlinger fastsættes af behandleren baseret på en sundhedsfaglig vurdering. Det vil sige, at der behandles, så længe det vurderes, at det vil medføre en væsentlig bedring i din tilstand.

Hurtig diagnose kan først anvendes efter tre måneder (karens).

Læs mere i vilkårene til den specifikke pakke.

Du kan bruge abonnementet enkeltvis eller som en hel husstand. Det kommer an på om I vælger Sundhedshjælp til enkeltperson eller Sundhedshjælp til hele husstanden.

Hvis du vælger Sundhedshjælp til enkeltperson er det ejeren af abonnementet. der kan bruge det. Dog kan du få rådgivning og hjælp fra Sundhedslinjen og Online-Læge til dine børn samt andre i husstanden. Akutkørsel kan også bruges til andre i husstanden.

Med Falck Sundhedshjælp Husstand får alle i din husstand gavn af alle vores fordele.