Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Vi kører dig, så du kan slappe af på vejen


Du kan bruge dine klip hos Falck Sygetransport til både akutte og planlagte ture. Når du skal til behandling, undersøgelse eller genoptræning, ringer du bare og bestiller en tur. Sådan gør du:

  • Ring til os på 70 10 20 30 senest hverdagen før din aftale.
  • Fortæl os, om du har en ven og/eller hjælpemidler med på turen.
  • Vi henter dig på dagen og sørger for, at du kommer frem til tiden.

 

Bestil din tur på 70 10 20 30

Planlagte ture kan bestilles i hverdage
kl. 8-16

Akutte ture kan bestilles døgnet rundt

Hvad kan du bruge dine ture til?

Dit abonnement dækker både planlagte og akutte ture for dig selv og din familie. Vi kører dig også gerne hjem igen bagefter.

Planlagte ture: Du bliver hentet og kørt til aftaler hos din egen læge, speciallæge, fysioterapeut, kiropraktor, tandlæge, hørecenter, fodterapi, psykolog, m.fl. Se hele listen her.

Akutte ture: Du bliver hentet med det samme, hvis du bliver pludseligt syg eller skadet. Vi kører dig på skadestuen, til din læge, vagtlægen eller en kiropraktor. Er din tilstand meget alvorlig, skal du ringe 1-1-2.

Akut medicinudbringning: Vi bringer lægeordineret medicin ud til dig, hvis du får brug for akut behandling af en pludseligt opstået sygdom.

 
Hør Martin fortælle om sit arbejde i Falck

Sådan foregår turen

Kørestolsture som vist i videoen er en del af vores aftale med danske regioner, som står for visitering af turene.

Dit abonnement på Falck Sygetransport dækker kørsel med sammenklappelig kørestol, som lægges i bagagerummet under turen.

Når du kører med Falck, sørger vi for, at du kommer sikkert frem til din aftale.

  • Vi ringer til dig, når vi er på vej, så du kan nå at komme i tøjet og have alting klar.
  • Vi kommer helt op til din hoveddør og giver dig en hånd, hvis du har brug for det.
  • Har du hjælpemidler med, fx en rollator eller krykker, tager vi dem med bagi.
  • Vi kører dig til det rette sted og følger dig helt hen til den rigtige afdeling eller venteværelse.
  • Når du er færdig med din behandling, kører vi dig gerne hjem igen.
 

Er du i tvivl om noget?

Spørgsmål og svar
  • Hvad kan jeg blive kørt til?

    Dit abonnement dækker ture til og fra behandling eller undersøgelse hos din egen læge, på sygehuset, hos akupunktør, bandagist, fodterapeut, fysioterapeut, høreklinik, jordemoder, kiropraktor, læge, officielle aflastningssteder, psykolog, rekreation på behandlingshjem, speciallæge, sygehus eller privathospital, talecentre, tandlæge eller klinisk tandtekniker og zoneterapeut.

  • Hvor mange ture kan jeg få?

    Med Falck Sygetransport får du 6 planlagte ture og med Sygetransport Plus får du 12 planlagte ture om året. Hvis du derimod har Falck Sygetrnasport Super får du hele 24 ture om året. Derudover kan du blive hentet ved akut sygdom eller skade, så mange gange, du har brug for det. Får du brug for flere planlagte ture, end dit abonnement dækker, kan du altid købe ekstra ture.

  • Må jeg have en ven med på turen?

    Ja. Du må gerne have en ven eller et familiemedlem med, vi skal bare vide det på forhånd. Fortæl os det, når du ringer og bestiller turen på 70 10 20 30.

    Din ledsager kan også blive kørt tilbage sammen med dig, når du skal hjem igen. Men hvis din ledsager tager hjem uden dig, må han eller hun selv sørge for det.

  • Kan jeg blive fulgt ud til bilen?

    Ja, selvfølgelig. Vi henter dig gerne ved din hoveddør og følger dig ud til bilen. Hvis du ønsker det, følger vi dig helt hen til afdelingen eller venteværelset, hvor du har din aftale. Vi henter dig også gerne i venteværelset og følger dig helt hen til din hoveddør, når du er hjemme igen.

  • Kan jeg få hentet en test eller blodprøve?

    Ja. Vi kan hente blodprøver, test og andre laboratorieprøver hos dig og bringe dem til rette sted. Du skal bare ringe og bestille en hverdag i forvejen på 70 10 20 30. Turen tæller som én tur.

  • Kan I hente min medicin?

    Ja, men kun i akutte tilfælde. Vi bringer lægeordineret medicin ud til dig, hvis du får brug for akut behandling af en pludseligt opstået sygdom.

  • Kan jeg blive hentet i mit sommerhus?

    Som udgangspunkt dækker dit abonnement kørsel fra din hjemmeadresse. Men hvis du oplyser os adressen på forhånd, kan vi også køre dig fra dit sommerhus eller din fritidsbolig og tilbage igen.

  • Må jeg bestille transport til en anden?

    Du må bestille transport til dig selv og dine familiemedlemmer i din husstand. Du og din familie har ret til det antal planlagte ture, der følger med i abonnementet.

    Ud over de planlagte ture dækker dit abonnement også akut sygetransport af din familie og gæster, du har på besøg i dit hjem. Hvis en af jer pludselig bliver syg eller kommer til skade, kan I blive kørt på skadestuen, til lægen, lægevagten eller kiropraktor. Det er en stor fordel, hvis I fx har fået et par glas vin til maden og ikke kan køre selv – eller hvis det er et barn, der kommer til skade og skal have omsorg på vejen.

  • Hvad hvis jeg får brug for ekstra ture?

    Med Falck Sygetransport får du 6 planlagte ture og med Sygetransport Plus får du 12 planlagte ture om året. Får du brug for flere ture, end dit abonnement dækker, kan du købe ekstra ture. Du kan også købe ture, hvis du vil køres til en anden undersøgelse eller behandling, end dem på listen over steder, vi kører hen.

    Dine ekstra ture bliver faktureret efter vores gældende takst og koster 35 kr. i startgebyr og 13 kr. pr. kilometer. Du er velkommen til at ringe til os på 70 10 20 30 og få mere at vide.

  • Må jeg have hjælpemidler med fx rollator eller krykker?

    Ja, du må gerne have dit hjælpemiddel med på turen, så som rollator, stok, krykker, e.l. Husk blot at fortælle os det, når du bestiller turen. Så ved Falck-redderen, at det skal med bagi bilen

  • Er der andre med på turen?

    I de fleste tilfælde vil der bare være dig og Falck-redderen i bilen. Men hvis det giver mening at tage en anden kunde med på vejen, gør vi det. Vi skal nok sørge for, at du når din aftale i god tid. 

  • Kan jeg aflyse en tur?

    Ja, du skal bare ringe senest 2 timer før på 70 10 20 30. Ringer du senere eller glemmer du at afbestille, tæller det som én tur.


Har du spørgsmål om dit abonnement? Ring til os på 70 10 01 40

Vi er klar til at hjælpe mandag til torsdag kl. 8-17 og fredag kl. 8-15.30

Undgå ventetid på telefonen

Når du har behov for, at bestille sygetransport, kan du med fordel ringe uden for de tidspunkter, hvor vi har travlest.

Ventetid_sygetransport_grafik_uden tekst.png