log ind på Mitfalck
Har du ikke en bruger? Opret dig nu
Her kan du finde svar på de typiske spørgsmål om din første regning.
I eksemplet kan du se forklaringen på de enkelte dele af en helt almindelig abonnementsregning fra Falck.
Når dit nye abonnement træder i kraft, får du en regning – enten med det samme eller på en senere dato, du har aftalt med os. Regningen kommer som brev eller e-mail sammen med din nye kontrakt.
Her kan du se, hvornår din dækning træder i kraft. Den vil altid vare et år og fortsætte automatisk derefter, med mindre du opsiger dit abonnement.
Her kan du finde svar på de typiske spørgsmål om opkrævning.
Der kan være to forskellige grunde til, at du får flere opkrævninger i løbet af året:
Ja, hvis du har fået den årlige opkrævning og gerne vil ændre i dit abonnement, kan du godt det. Men hvis du opsiger abonnementet efter opkrævningen, skal du være opmærksom på, at der er løbende måned plus én måneds opsigelse på abonnementet. Hvis du har flere spørgsmål i forbindelse med ændringer op til din årlig opkrævning, kan du ringe til os på 70 10 20 31.
Her kan du se, hvornår din dækning træder i kraft. Den vil altid vare et år og fortsætte automatisk derefter, med mindre du opsiger dit abonnement. I eksemplet træder abonnementet i kraft 31.05.2019.
Hvis du ikke kan finde din kontrakt, er du velkommen til at ringe til os på 70 10 20 31, så vi kan hjælpe dig.
Ja, selvfølgelig. Send en mail til kundeservice@falck.dk om at du gerne vil tilmelde dig. Så sender vi dig en mail med et link til Betalingsservice, hvor du selv kan tilmelde dig.
Her kan du finde svar på de typiske spørgsmål om ændringer til dit abonnement.
Eksemplet viser forklaringen på de enkelte dele af en regning i forbindelse med en ændring af et abonnement.
Hvis beløbet på din regning fx er lavere, end den årlige normalpris Falck-medarbejderen fortalte dig, er det fordi, du kun skal betale fra og med den dag, du er dækket og frem til din årlig opkrævning. Se eksemplet her:
Denne pris kan være lavere end din årlige normalpris. Det er fordi, du kun skal betale fra og med den dag, du er dækket, for eksempel: Hvis du har bestilt et nyt abonnement eller en ydelse syv måneder inde i din abonnementsperiode, skal du kun betale for de sidste fem måneder, indtil din næste årlige opkrævning.
Du får en bekræftelse fra os på e-mail, hvor du kan se din opsigelsesdato. Det er den dag, din dækning stopper. Ud for abonnementet vil der stå 0 kr., fordi du ikke skal betale for det fremover. Se eksemplet her:
Hvis du har opsagt abonnementet mindre end seks måneder før din årlige opkrævning, bliver beløbet trukket fra din næste regning. Hvis der er mere end seks måneder til din årlige opkrævning, får du restbeløbet udbetalt. Vi skal bruge dine kontooplysninger, så vi kan sætte pengene ind på din bankkonto. Du kan ringe til os på 70 10 20 31, så klarer vi det sammen.
Så snart vi har dine kontooplysninger, skal du forvente, at der går op til 10 dage, før pengene står på din konto. Har du endnu ikke givet os dine kontooplysninger, skal du ringe til os på 70 10 20 31.
Det kan du se i din kontrakt. Kontrakten viser alle de abonnementer, du har hos Falck. Du kan også se, hvornår dit nye abonnement træder i kraft, som i eksemplet her.
Her kan du se, hvornår dit nye abonnement træder i kraft. Abonnementet fortsætter, indtil det bliver opsagt, og der er derfor ikke angivet nogen til-dato, dvs. slutdato. Hvis abonnementet derimod var blevet opsagt, ville der også stå en slutdato som i eksemplet ovenover på Kørsel Basis, som stopper den 31.05.19.
Det skal du aftale med os, når du ringer for at ændre abonnementet. Du kan fx vælge, at abonnementet skal begynde med det samme eller den dag, du alligevel skal betale for dine eksisterende abonnementer. Køber du abonnementet på vores hjemmeside, træder det i kraft med det samme, med mindre der er en karenstid. Karenstiden er den periode, du skal vente, indtil du kan gå i gang med at bruge dit abonnementet eller bestemte ydelser i abonnementet.
Hos Falck Vejhjælp er karenstiden tre dage.
Hos Falck Sundhedshjælp er karenstiden tre måneder på Hurtig Diagnose. Der er ingen karenstid på de andre ydelser.
Når du har opsagt og oprettet et eller flere abonnementer på samme tid, får du et brev med en kontrakt, hvor du kan se både dine nye og gamle abonnementer (se eksemplet). Du får også en bekræftelse på e-mail.
Når du opsiger et abonnement, sker det efter løbende måned plus én måned. Dvs., at hvis du opsiger dit abonnement den 15. august, stopper det den 1. oktober. Med mindre du stadig er inden for din 6 måneders bindingsperiode, så stopper abonnementet først derefter.
Vent derfor med at opsige din Betalingsserviceaftale til efter din bindingsperiode er ophørt eller efter at du har fået din sidste opkrævning. Under alle omstændigheder får du en kreditnota efter at dit abonnement er stoppet, som viser, om du skal have penge tilbage.
Om opsigelse, bekræftelse og tilbagebetaling.
Opsigelsen på alle vores abonnementer er løbende måned plus én måned. Det vil sige, at hvis du opsiger dit abonnement den 15. august, stopper det den 1. oktober. Vær opmærksom på, at alle vores abonnementer har en bindingsperiode de første 6 måneder. Du kan derfor først opsige abonnementet senest en måned før bindingsperioden udløber.
Hvis du har opsagt abonnementet mindre end seks måneder før din årlige opkrævning, bliver beløbet trukket fra din næste regning. Hvis der er mere end seks måneder til din årlige opkrævning, får du restbeløbet udbetalt. Vi skal bruge dine kontooplysninger, så vi kan sætte pengene ind på din bankkonto. Du kan ringe til os på 70 10 20 31, så klarer vi det sammen.
Her kan du finde svar på de typiske spørgsmål om rykkere.
Når vi sender en rykker, er det fordi vi mangler en hel eller delvis betaling fra dig. Har du ikke din faktura, er du velkommen til at ringe til os på 70 21 20 05 eller skrive til kundeservice@falck.dk
Det tyder på, at der er sket en fejl. Ring til os hurtigst muligt på 70 10 20 31, så tager vi hånd om det. Du kan også skrive til os på kundeservice@falck.dk
Der står et fakturanummer på rykkeren, som også står på den regning, du har fået. Hvis du ikke har regningen med fakturanummeret, kan du ringe til os på 70 10 20 31, så finder vi ud af det.
Rykkergebyret på 100 kr. bliver lagt oveni din næste opkrævning.
Din betalingsfrist står i bunden af girokortet, som du kan se på eksemplet her.
Her på girokortet kan du se, hvornår du senest skal betale din rykker.
Om SFA, moms, betalingsmåde, o.l.
SFA er en forkortelse for statens skadeforsikringsafgift på 1,1 % af prisen på dine forsikringer. Staten opkræver afgiften, hver gang du skal betale dine forsikringer hos fx forsikringsselskaber eller Falck.
På nogle abonnementer er der enten ingen eller delvis moms. Har du Falck Vejhjælp eller Persontransport, skal du ifølge loven ikke betale moms. Andre abonnementer er delvist momspligtige, mens nogle har fuld moms på 25 %. I eksemplet kan du se, hvordan en regning ser ud, hvis der er delvis moms på abonnementet.
Hvis ikke du er tilmeldt Betalingsservice, får du et brev med et girokort. Da der er et højt gebyr for betaling af girokort, anbefaler vi, at du tilmelder dig Betalingsservice her.
Du kan betale for dit abonnement enten hvert halve eller hele år.
Det tyder på, at der er sket en fejl, og du skal derfor ikke betale girokortet. Du kan tjekke i din netbank og se, om pengene allerede er trukket via Betalingsservice. Hvis pengene er trukket, skal du ringe til os på 70 10 20 31, så sørger vi for at slette girokortet.