Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Spørgsmål om din regning?

Her får du hurtigt svar på de mest almindelige spørgsmål om alt fra regninger til kontrakter.

Klik på et emne og find dit svar

Vil du have klaret regningerne automatisk?

Når du tilmelder dig Betalingsservice, bliver regningerne altid betalt til tiden, og du betaler kun 9,75 kr. i opkrævningsgebyr.
Til sammenligning koster det 49 kr. i gebyr for et indbetalings- eller girokort.

 
Din første regning
  • Hvordan skal jeg tolke min regning?

    I eksemplet kan du se forklaringen på de enkelte dele af en helt almindelig abonnementsregning fra Falck.

    1. Her kan du se det abonnement eller den ydelse, du betaler for.
    2. I de fleste tilfælde skal du kun betale moms af en del af prisen. Under ”Momspligtigt beløb” kan du se det beløb, du skal betale 25 % moms af.
    3. Det momsfrie beløb er den del af prisen, du ikke skal betale moms af. Derfor svarer momsbeløbet ikke til 25 % af den samlede pris, men kun til 25 % af det momspligtige beløb.
    4. SFA er en skadesafgift til staten på 1,1 % af dit vejhjælpsabonnement. Afgiften indeholder ikke moms.
    5. Opkrævningsgebyret er dét gebyr, din bank opkræver for enten girokort (49 kr.) eller Betalingsservice (9,75 kr.).

    B2C_slide 3.jpg

  • Hvornår får jeg min regning?

    Når dit nye abonnement træder i kraft, får du en regning – enten med det samme eller på en senere dato, du har aftalt med os. Regningen kommer som brev eller e-mail sammen med din nye kontrakt.

  • Hvor længe er jeg dækket af mit abonnement?
    1. Her kan du se, hvornår din dækning træder i kraft. Den vil altid vare et år og fortsætte automatisk derefter, med mindre du opsiger dit abonnement.

    B2C_slide 2.jpg

 
 
Din faste opkrævning
  • Hvorfor får jeg flere opkrævninger i løbet af året?

    Der kan være to forskellige grunde til, at du får flere opkrævninger i løbet af året:

    1. Hvis du laver en ændring i dit abonnement løbet af året, vil du få flere opkrævninger i årets løb.
    2. Hvis du har abonnementer eller produkter, som du betaler hhv. halvårligt og helårligt, vil du få flere opkrævninger i løbet af året.
  • Kan jeg ændre i mit abonnement, efter at have fået den årlige opkrævning?

    Ja, hvis du har fået den årlige opkrævning og gerne vil ændre i dit abonnement, kan du godt det. Men hvis du opsiger abonnementet efter opkrævningen, skal du være opmærksom på, at der er løbende måned plus én måneds opsigelse på abonnementet. Hvis du har flere spørgsmål i forbindelse med ændringer op til din årlig opkrævning, kan du ringe til os på 70 10 20 31.

  • Hvor længe er jeg dækket af mit abonnement?
    1. Her kan du se, hvornår din dækning træder i kraft. Den vil altid vare et år og fortsætte automatisk derefter, med mindre du opsiger dit abonnement. I eksemplet træder abonnementet i kraft 31.05.2019.

    Hvis du ikke kan finde din kontrakt, er du velkommen til at ringe til os på 70 10 20 31, så vi kan hjælpe dig.

    B2C_slide 2.jpg

  • Kan jeg betale via Betalingsservice?

    Ja, selvfølgelig. Send en mail til kundeservice@falck.dk om at du gerne vil tilmelde dig. Så sender vi dig en mail med et link til Betalingsservice, hvor du selv kan tilmelde dig.

 
 
Din ændring
  • Hvordan skal jeg tyde den regning, jeg har fået efter min ændring?

    Eksemplet viser forklaringen på de enkelte dele af en regning i forbindelse med en ændring af et abonnement.

    1. Her kan du se det abonnement eller den ydelse, du betaler for. 
    2. I de fleste tilfælde skal du kun betale moms af en del af prisen. Under ”Momspligtigt beløb” kan du se det beløb, du skal betale 25 % moms af.
    3. Det momsfrie beløb er den del af prisen, du ikke skal betale moms af. Derfor svarer momsbeløbet ikke til 25 % af den samlede pris, men kun til 25 % af det momspligtige beløb.
    4. SFA er en skadesafgift til staten på 1,1 % af dit vejhjælpsabonnement. Afgiften indeholder ikke moms.
    5. Opkrævningsgebyret er dét gebyr, din bank opkræver for enten girokort (49 kr.) eller Betalingsservice (9,75 kr.).
    6. Denne pris kan være lavere end din årlige normalpris. Det er fordi, du kun skal betale fra og med den dag, du er dækket, for eksempel: Hvis du har bestilt et nyt abonnement eller en ydelse syv måneder inde i din abonnementsperiode, skal du kun betale for de sidste fem måneder, indtil din næste årlige opkrævning.

     

    B2C_slide 4.jpg

  • Hvorfor svarer beløbet ikke til dét, jeg fik at vide af jer?

    Hvis beløbet på din regning fx er lavere, end den årlige normalpris Falck-medarbejderen fortalte dig, er det fordi, du kun skal betale fra og med den dag, du er dækket og frem til din årlig opkrævning. Se eksemplet her:

    1. Denne pris kan være lavere end din årlige normalpris. Det er fordi, du kun skal betale fra og med den dag, du er dækket, for eksempel: Hvis du har bestilt et nyt abonnement eller en ydelse syv måneder inde i din abonnementsperiode, skal du kun betale for de sidste fem måneder, indtil din næste årlige opkrævning.

    B2C_slide 5.jpg

  • Hvor kan jeg se, at mit abonnement er opsagt?

    Du får en bekræftelse fra os på e-mail, hvor du kan se din opsigelsesdato. Det er den dag, din dækning stopper. Ud for abonnementet vil der stå 0 kr., fordi du ikke skal betale for det fremover. Se eksemplet her:

    1. Hvis du har opsagt et eller flere abonnementer, kan du se, hvornår de stopper under ”Dækning fra/til”. I dette eksempel er opsigelsesdatoen den 31.05.2019, hvor abonnementet derfor stopper.
    2. Når du har opsagt et abonnement, skal du selvfølgelig ikke betale for det fremover. Derfor er dette beløb 0 kr.
    3. Her kan du se, hvem eller hvad der er dækket af dit nye abonnement, eksempelvis hvor mange personer, der er dækket eller registreringsnummeret på den bil eller adressen på den bolig, der er dækket af abonnementet. Det er dét abonnement, du har fået en regning på.
    4. Her kan du se, hvornår ændringen af dit abonnement og dine dækninger træder i kraft. Abonnementet fortsætter, indtil det bliver opsagt, og der er derfor ikke angivet nogen til-dato, dvs. slutdato.
    5. Her står den samlede pris, der skal betales ved næste årlige opkrævning, med mindre du ændrer dit abonnement igen. Som du kan se på linjen nedenunder, vil bankens opkrævningsgebyr blive lagt oveni beløbet.

    B2C_slide 6.jpg

  • Hvordan får jeg penge tilbage for det abonnement, jeg har opsagt?

    Hvis du har opsagt abonnementet mindre end seks måneder før din årlige opkrævning, bliver beløbet trukket fra din næste regning. Hvis der er mere end seks måneder til din årlige opkrævning, får du restbeløbet udbetalt. Vi skal bruge dine kontooplysninger, så vi kan sætte pengene ind på din bankkonto. Du kan ringe til os på 70 10 20 31, så klarer vi det sammen.

  • Hvornår står pengene på min bankkonto?

    Så snart vi har dine kontooplysninger, skal du forvente, at der går op til 10 dage, før pengene står på din konto. Har du endnu ikke givet os dine kontooplysninger, skal du ringe til os på 70 10 20 31.

  • Hvor kan jeg se mit nye abonnement eller ydelse?

    Det kan du se i din kontrakt. Kontrakten viser alle de abonnementer, du har hos Falck. Du kan også se, hvornår dit nye abonnement træder i kraft, som i eksemplet her.

    1. Her kan du se, hvornår dit nye abonnement træder i kraft. Abonnementet fortsætter, indtil det bliver opsagt, og der er derfor ikke angivet nogen til-dato, dvs. slutdato. Hvis abonnementet derimod var blevet opsagt, ville der også stå en slutdato som i eksemplet ovenover på Kørsel Basis, som stopper den 31.05.19.

    B2C_slide 7.jpg

  • Hvornår træder min ændring i kraft?

    Det skal du aftale med os, når du ringer for at ændre abonnementet. Du kan fx vælge, at abonnementet skal begynde med det samme eller den dag, du alligevel skal betale for dine eksisterende abonnementer. Køber du abonnementet på vores hjemmeside, træder det i kraft med det samme, med mindre der er en karenstid. Karenstiden er den periode, du skal vente, indtil du kan gå i gang med at bruge dit abonnementet eller bestemte ydelser i abonnementet.

    Hos Falck Vejhjælp er karenstiden tre dage.

    Hos Falck Sundhed er karenstiden tre måneder på:

    • Hurtig diagnose
    • Psykolog
    • Fysioterapeut
    • Kiropraktor
    • Planlagt sygetransport (under karensen kan du købe en planlagt sygetransport, hvis du har behov for det).


    Der er ingen karenstid på akut sygetransport, telefonlinje til sundhedsfaglig tovholder, telefonlinje til psykologisk rådgivning samt telefonlinje til fysioterapeutisk rådgivning.

  • Jeg har både opsagt og oprettet abonnementer. Hvor kan jeg se det?

    Når du har opsagt og oprettet et eller flere abonnementer på samme tid, får du et brev med en kontrakt, hvor du kan se både dine nye og gamle abonnementer (se eksemplet). Du får også en bekræftelse på e-mail.

    1. Her kan du se, hvornår dit nye abonnement træder i kraft. Abonnementet fortsætter, indtil det bliver opsagt, og der er derfor ikke angivet nogen til-dato, dvs. slutdato. Hvis abonnementet derimod var blevet opsagt, ville der også stå en slutdato som i eksemplet ovenover på Kørsel Basis, som stopper den 31.05.19.

    B2C_slide 7.jpg

  • Hvornår bliver mit abonnement opsagt?

    Når du opsiger et abonnement, sker det efter løbende måned plus én måned. Dvs., at hvis du opsiger dit abonnement den 15. august, stopper det den 1. oktober. Med mindre du stadig er inden for din 6 måneders bindingsperiode, så stopper abonnementet først derefter.

    Vent derfor med at opsige din Betalingsserviceaftale til efter din bindingsperiode er ophørt eller efter at du har fået din sidste opkrævning. Under alle omstændigheder får du en kreditnota efter at dit abonnement er stoppet, som viser, om du skal have penge tilbage.

 
 
Din opsigelse
  • Hvornår kan jeg opsige mit abonnement?

    Opsigelsen på alle vores abonnementer er løbende måned plus én måned. Det vil sige, at hvis du opsiger dit abonnement den 15. august, stopper det den 1. oktober. Vær opmærksom på, at alle vores abonnementer har en bindingsperiode de første 6 måneder. Du kan derfor først opsige abonnementet senest en måned før bindingsperioden udløber.

  • Hvordan og hvornår får jeg penge tilbage for det abonnement, jeg har opsagt?

    Hvis du har opsagt abonnementet mindre end seks måneder før din årlige opkrævning, bliver beløbet trukket fra din næste regning. Hvis der er mere end seks måneder til din årlige opkrævning, får du restbeløbet udbetalt. Vi skal bruge dine kontooplysninger, så vi kan sætte pengene ind på din bankkonto. Du kan ringe til os på 70 10 20 31, så klarer vi det sammen.

  • Hvor kan jeg se, at mit abonnement er opsagt?

    Du får en bekræftelse fra os på e-mail, hvor du kan se din opsigelsesdato. Det er den dag, din dækning stopper. I kontrakten ud for det opsagte abonnement vil der stå 0 kr., fordi du ikke skal betale for det fremover, som du kan se i eksemplet her.

    1. Hvis du har opsagt et eller flere abonnementer, kan du se, hvornår de stopper i kolonnen ”Dækning fra/til”. I dette eksempel er opsigelsesdatoen den 31.05.2019, hvor abonnementet derfor stopper.
    2. Når du har opsagt et abonnement, skal du selvfølgelig ikke betale for det fremover. Derfor er dette beløb 0 kr.

    B2C_slide 9.jpg

  • Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

    Ring til os på 70 10 20 31 eller skriv til kundeservice@falck.dk

 
 
Din rykker
 
 
Andre spørgsmål
  • Hvad er SFA?

    SFA er en forkortelse for statens skadeforsikringsafgift på 1,1 % af prisen på dine forsikringer. Staten opkræver afgiften, hver gang du skal betale dine forsikringer hos fx forsikringsselskaber eller Falck.

  • Hvorfor er der ingen eller kun noget moms på min regning?

    På nogle abonnementer er der enten ingen eller delvis moms. Har du Falck Vejhjælp eller Persontransport, skal du ifølge loven ikke betale moms. Andre abonnementer er delvist momspligtige, mens nogle har fuld moms på 25 %. I eksemplet kan du se, hvordan en regning ser ud, hvis der er delvis moms på abonnementet.

    1. Her kan du se det abonnement eller den ydelse, du betaler for.
    2. I de fleste tilfælde skal du kun betale moms af en del af prisen. Under ”Momspligtigt beløb” kan du se det beløb, du skal betale 25 % moms af.
    3. Det momsfrie beløb er den del af prisen, du ikke skal betale moms af. Derfor svarer momsbeløbet ikke til 25 % af den samlede pris, men kun til 25 % af det momspligtige beløb.
    4. SFA er en skadesafgift til staten på 1,1 % af dit vejhjælpsabonnement. Afgiften indeholder ikke moms.
    5. Opkrævningsgebyret er dét gebyr, din bank opkræver for enten girokort (49 kr.) eller Betalingsservice (9,75 kr.).

    B2C_slide 3.jpg

  • Hvordan bliver jeg opkrævet?

    Hvis ikke du er tilmeldt Betalingsservice, får du et brev med et girokort. Da der er et højt gebyr for betaling af girokort, anbefaler vi, at du tilmelder dig Betalingsservice her.

  • Hvor ofte skal jeg betale?

    Du kan betale for dit abonnement enten hvert halve eller hele år.

  • Hvorfor får jeg et girokort, når jeg er tilmeldt Betalingsservice?

    Det tyder på, at der er sket en fejl, og du skal derfor ikke betale girokortet. Du kan tjekke i din netbank og se, om pengene allerede er trukket via Betalingsservice. Hvis pengene er trukket, skal du ringe til os på 70 10 20 31, så sørger vi for at slette girokortet.