Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

Ofte stillede spørgsmål om Hurtig Hjælp

Spørgsmål og svar
  • Skal du være rask når du tegner et Hurtig Hjælps abonnement?

    Du kan ikke tegne et abonnement, hvis du er blevet diagnosticeret eller er i behandling for en kronisk sygdom. Får du derimod konstateret en sygdom efter du har tegnet dit abonnement, kan du fortsætte med fuld dækning.

    Læs om hvilke sygdomme du ikke må være diagnosticeret med, når du tegner abonnementet via dette link: https://www.falck.dk/falck-sundhed/produkter/hurtighjalp-kobsvilkar/  

  • Hvornår træder mit abonnement i kraft?

    Patientguide, Akutkørsel og Medicinudbringning træder i kraft med det samme. De øvrige tjenester træder i kraft efter tre måneder, med mindre du har lavet en anden aftale med os.

    For at komme i gang med at bruge Hurtig Diagnose skal du have en lægeerklæring og give Falck samtykke. Se hvordan du gør under spørgsmålet: ”Hvordan kommer jeg i gang med at bruge mit Hurtig Hjælps abonnement (Hurtig Diagnose)?”. 

  • Hvordan betaler jeg for mit abonnement?

    Du kan vælge, om du vil betale for dit abonnement hvert halve eller hele år.

    For at betale dit Care abonnement skal du tilmelde abonnementet til betalingsservice eller betale den fremsendte regning (girokort). Du kan tilmelde din regning til betalingsbetalingsservice via din netbank eller ved at udfylde vores formular: https://www.falck.dk/kundeservice/privat/selvbetjening/betalingsservice/

  • Hvad indebærer Hurtig Diagnose?

    Falck Hurtig Hjælp kan være dit supplement til det offentlige diagnose- og behandlingssystem. I alle vores Hurtig Hjælps abonnementer indgår Hurtig Diagnose, hvor du eller den nærmeste familie kan komme til speciallæge indenfor 10 dage, hvis der er behov for det. Det kan I, fordi vi har et stort, landsdækkende netværk af speciallæger på privatklinikker og -hospitaler. Selvom det offentlige sundhedsvæsen er godt og effektivt, så kan det tage helt op til 38 dage at komme til.

    Efter speciallægen får du stillet en diagnose eller bliver henvist til videre udredning. Det kan blandt andet være røntgenundersøgelser og ultralydsscanning. Så slipper du for unødig ventetid og bekymring.

    Bemærk: Vi kan ikke overtage dit behandlingsforløb fra det offentlige og kan ikke skaffe dig foran i behandlingskøerne. 

  • Hvordan kommer jeg i gang med at bruge mit Hurtig Hjælps abonnement (Hurtig Diagnose)?

    Hvis du vil gøre brug af Hurtig Diagnose, skal du gå til egen læge og få en lægehenvisning. Herefter skal du ringe til os, så vi kan guide dig til hvordan du kommer i gang. Du skal ringe på telefon 70 10 15 30

    Du vil blandt andet blive bedt om at udfylde en samtykkeerklæring, så vi kan kontakte relevante instanser på dine vegne og udveksle journaler. 

  • Hvad indebærer Patientguide?

    Alle vores Hurtig Hjælps abonnementer indeholder en Patientguide. Med Patientguide kan du få personlig vejledning til både dig selv og din nærmeste familie, du kan ringe så mange gange du ønsker. Vejledningen giver dig overblik og hjælper dig med at finde vej gennem systemet, så du er klædt på til selv at kontakte sundhedsvæsenet, kommunen eller andre offentlige instanser.

    Bemærk: Vi kan ikke overtage dit behandlingsforløb fra det offentlige eller skaffe dig foran i behandlingskøerne. 

  • Er det muligt at afbestille en undersøgelse eller behandling?

    Du kan afbestille din undersøgelse eller din behandling frem til 36 timer før fremmøde. Du skal bare ringe til Falck mellem klokken 8 og 16 på telefon: 70 10 15 30

    Bemærk: Afbestiller du senere bortfalder alle ventetidsgarantier. Ved for sen afbestilling af psykologhjælp vil tiden blive regnet som en gennemført samtale.

  • Hvornår og hvordan kan jeg opsige mit abonnement?

    Dit abonnement gælder i mindst seks måneder. Du kan derfor opsige dit abonnement, når der er gået fem måneder fra den dag, dit abonnement trådte i kraft. Du skal kontakte os med én måneds varsel.

    For at opsige dit abonnement op, skal du ringe til Kundeservice på telefon 70 10 20 31.

Hurtig Hjælp Super
Vælg mellem dækning af dig som enkeltperson eller hele din husstand
Vælg dækning
Hurtig Hjælp Super Enkeltperson
180 kr./md. første år
240 kr./md.
Hurtig Hjælp Super Husstand
225 kr./md. første år
300 kr./md.
    0 kr
    Hurtig-Hjalp-Super-Enkeltperson_1
    Hurtig Hjælp Super Hurtig Hjælp Super Enkeltperson

    ✔  Akutkørsel 
    Bliv kørt, når det gælder. Vi henter dig, hvis du bliver syg eller kommer til skade. Hele døgnet - i hele landet. Det gælder blandt andet kørsel til skadestue og lægevagt. Og vi kører dig også hjem igen.



    ✔  Medicinudbringning 
    Ved akut behandling, kan du få lægeordineret medicinen bragt til døren. Så skal du ikke ud at køre, når der er brug for, at du bliver hjemme.



    ✔  Patientguide 
    Ring til eksperterne og få gode råd og konkret vejledning. Vi er klar til at guide dig igennem det offentlige system. Du kan ringe så ofte, du vil.



    ✔  Psykologhjælp 
    Vi er klar med professionel psykologisk rådgivning og behandling i svære situationer. Det kan for eksempel være i forbindelse med en skilsmisse, sygdom i familien eller efter en barsk oplevelse.



    ✔  12 behandlingskørsler 
    Vi kører dig til planlagte undersøgelser eller behandling. Det kan være aftaler hos praktiserende læge, speciallæge, kiropraktor eller fysioterapeut.



    ✔  Genoptræning 
    Efter operation eller sygehusindlæggelse kan du komme i behandling hos vores fysioterapeuter. Som supplement til det offentlige tilbud sammensætter de et individuelt forløb til dig, så du får den bedste og mest effektive behandling.

     

    ✔  Personlig rådgiver
    Det kan være svært at forstå sin journal og de informationer, man får om sin sygdom. Din personlige rådgiver er en sundhedsfaglig ekspert, der hjælper dig og følger din sag til dørs – én, der sørger for, at du sikres den hjælp, din sag kræver.



    ✔  Koordinering af behandlingsrejse
    Skal du rejse til udlandet i forbindelse med behandling, kan vi hjælpe dig med praktiske ting som særlige certifikater, rejsetilladelser og sygetransport. På den måde er du bedst muligt forberedt og kan fokusere på at komme dig.



    ✔  Hurtig Diagnose Plus 
    Med Falck Hurtig Diagnose Plus er du garanteret, at komme til en forundersøgelse hos speciallæge, f.eks. ortopædkirurg, øjenlæge etc. inden for 10 hverdage. Du har også mulighed for at komme til ultralyd eller røntgen undersøgelse.

    Speciallægen undersøger dig grundigt ud fra en objektiv vurdering og udarbejder en samlet plan for det videre forløb.

    Derudover kan du med Hurtig Diagnose Plus komme til MR - og CT-scanning. 
    60 % af alle diagnoser stilles ved hjælp af en scanning eller anden specialundersøgelse.

    Hurtig-Hjalp-Super-Enkeltperson_1 3,34782608695652 46 180
    Hurtig-Hjalp-Super-Husstand_1
    Hurtig Hjælp Super Hurtig Hjælp Super Husstand

    ✔  Dækker hele husstanden

    ✔  Akutkørsel 

    Bliv kørt, når det gælder. Vi henter dig, din partner, dit barn eller jeres gæster, hvis I bliver syge eller kommer til skade. Hele døgnet - i hele landet. Det gælder blandt andet kørsel til skadestue og lægevagt. Og vi kører dig også hjem igen.



    ✔  Medicinudbringning 
    Ved akut behandling, kan du få lægeordineret medicinen bragt til døren. Så skal du ikke ud at køre, når der er brug for, at du bliver hjemme.



    ✔  Patientguide 
    Ring til eksperterne og få gode råd og konkret vejledning. Vi er klar til at guide dig igennem det offentlige system. Du kan ringe så ofte, du vil.



    ✔  Psykologhjælp 
    Vi er klar med professionel psykologisk rådgivning og behandling i svære situationer. Det kan for eksempel være i forbindelse med en skilsmisse, sygdom i familien eller efter en barsk oplevelse.



    ✔  12 behandlingskørsler 
    Vi kører dig, din partner eller dit barn til planlagte undersøgelser eller behandling. Det kan være aftaler hos praktiserende læge, speciallæge, kiropraktor eller fysioterapeut.



    ✔  Genoptræning 
    Efter operation eller sygehusindlæggelse kan du komme i behandling hos vores fysioterapeuter. Som supplement til det offentlige tilbud sammensætter de et individuelt forløb til dig, så du får den bedste og mest effektive behandling.

     

    ✔ Personlig rådgiver
    Det kan være svært at forstå sin journal og de informationer, man får om sin sygdom. Din personlige rådgiver er en sundhedsfaglig ekspert, der hjælper dig og følger din sag til dørs – én, der sørger for, at du sikres den hjælp, din sag kræver.



    ✔ Koordinering af behandlingsrejse
    Skal du rejse til udlandet i forbindelse med behandling, kan vi hjælpe dig med praktiske ting som særlige certifikater, rejsetilladelser og sygetransport. På den måde er du bedst muligt forberedt og kan fokusere på at komme dig.



    ✔  Hurtig Diagnose Plus 
    Med Falck Hurtig Diagnose Plus er du garanteret, at komme til en forundersøgelse hos speciallæge, f.eks. ortopædkirurg, øjenlæge etc. inden for 10 hverdage. Du har også mulighed for at komme til ultralyd eller røntgen undersøgelse.

    Speciallægen undersøger dig grundigt ud fra en objektiv vurdering og udarbejder en samlet plan for det videre forløb.

    Derudover kan du med Hurtig Diagnose Plus komme til MR - og CT-scanning. 
    60 % af alle diagnoser stilles ved hjælp af en scanning eller anden specialundersøgelse.

    Hurtig-Hjalp-Super-Husstand_1 3,34782608695652 46 225