Kundeservice 70102031 Support nr.: 0

En sundhedssikring alle har ret til


Bliv godt sikret til en fair pris – uanset alder.

  • Maks. 10 dages ventetid på speciallæge
  • Sundhedsfaglig rådgivning
  • Prisen stiger ikke med alderen
  • Mulighed for familiedækning

Abonnementet kan ikke tilkøbes, hvis man er diagnosticeret eller i behandling for kroniske sygdomme.

Fra 148,- /MD
Fra
148,-
/MD

Intet 
aldersloft

Hurtig diagnose og fast rådgiver

Der er ofte behov for specialundersøgelse og scanning for at stille en diagnose. Med sundhedssikringen Falck Hurtig Hjælp Rådgiver er du både sikret hurtig tid til specialundersøgelse og scanning og en fast sundhedsfaglig rådgiver, du altid kan ringe til.

Husk at tilmelde dig, mens du er rask.

Du kan altid skifte til en anden pakke og tilføje din husstand, hvis du ønsker det.

Lad os hjælpe dig med at finde den helt rigtige løsning

 

Vores sundhedspakker dækker forskelligt. Tag testen og find den sundhedspakke, der matcher dit behov. Det tager kun 2 minutter.

  

Vil du gerne tale med en rådgiver? Bliv ringet op og få hjælp til at finde den sundhedssikring, som passer til dit behov. 

Har du brug for hjælp til at købe en sundhedssikring? Ring til os på 70 10 01 40

Vi er klar til at hjælpe mandag til torsdag kl. 8-17 og fredag kl. 8-15.30

Chauffør, når du har det skidt

Uanset hvilken sundhedspakke du har hos Falck, kører vi dig til og fra lægevagt eller skadestue, hvis du skal tilses af en læge med det samme. Vælger du familiedækning, gælder den fri kørsel også dit barn, din partner og endda gæster i huset. Er du eller en anden i livsfare, skal du selvfølgelig ringe 112 – sådan som det altid er.

1. Vi kører dig til lægevagten og hjem igen

Kørsel til lægevagt eller skadestue kan være en stor hjælp, hvis du føler dig dårlig tilpas, eller hvis du har et barn, du gerne vil kunne trøste, mens en anden kører bilen. Husk at du ikke må køre bil, hvis du er træt, føler dig dårligt tilpas eller påvirket af alkohol eller medicin. Derfor giver alle Falcks sundhedspakker dig altid denne ekstra mulighed for at blive kørt i tilfælde af pludselig sygdom eller skade.

2. Du kan også få brug for at blive kørt til og fra behandlinger

Måske tænker du ikke over det i dag. Men kommer du ud for en skade eller sygdom, som skal behandles eller kræver genoptræning over en periode eller, kan det være rart at blive kørt. Måske er du selv er forhindret i at køre bil, eller måske det er din partner eller børn, som har brug for transporten. Med pakken Hurtig Hjælp + Kørsel eller Super har du fri adgang til 12 kørsler til og fra planlagte behandlinger. 

 

Patientvejleder vs Falcks sundhedsrådgiver

Patientvejlederen er det offentliges tilbud til dig, der er patient eller pårørende i sundhedsvæsenet. Du kan ringe og få råd og vejledning om alt fra det frie sygehusvalg til dine rettigheder som patient. Her kan du blive lidt klogere på, hvad du kan bruge en patientvejleder til. Du kan også læse om, hvilken hjælp du kan få hos Falck af vores sundhedsfaglige rådgivere og vores patientguide.

 

Din patientvejleder i det offentlige

Patientvejledningen i det offentlige er et tilbud til alle. En patientvejleder er uvildig, kender sundhedsvæsenet og har tavshedspligt. Du kan ringe og få rådgivning helt anonymt som patient eller pårørende. Brug fx rådgivningen til:

  • at få generel information om sundhedsvæsenet
  • at få indblik i regler om fx frit sygehusvalg og ventetider
  • at få afklaret misforståelser mellem dig og sundhedsvæsenet
  • at få vejledning om, hvordan du udformer en klage eller et erstatningskrav

 

Sådan kontakter du en patientvejleder i din region

Du kan finde kontaktoplysninger til patientvejledningen på din regions hjemmeside – søg eventuelt på nettet. Du kan også spørge din egen læge eller personalet på sygehuset, hvor du eller patienten er eller har været indlagt, om telefonnummeret til patientvejledningen. Du kan ringe før, under og efter forløbet.

 

Din patientguide hos Falck

Et patientforløb er forskelligt fra person til person – og alt efter, hvad man fejler. De fleste oplever et effektivt forløb uden de store problemer. Men når man er syg og ikke har det største overskud, er det let at blive frustreret over uforståelige medicinske termer, uklare rettigheder, forvirrende diagnoser eller andet, som kan give utryghed undervejs.

Er du dækket af en af vores sundhedspakker, kan du gennem vores patientguide få vejledning af Falcks sundhedsspecialister. Du kan ringe og få vejledning om bl.a.:

  • ventelister, behandlingsgaranti
  • aktindsigt og medicinske termer
  • sygetransport og genoptræning

Du kan ringe så ofte, du vil – også når det handler om din nærmeste familie. Vi lytter til dig og rådgiver dig om din konkrete situation. Du er også velkommen til at ringe til os, inden du tager fat i en patientvejleder i det offentlige, så du er bedre forberedt på, hvad du skal spørge om.

Ring til vores sundhedsfaglige rådgivere på 70 10 20 31.

Er du ikke dækket af Hurtig Hjælp endnu, kan du blive det til en fair pris. Læs om alle vores sundhedssikringer her.

 

Vil du have din egen sundhedsrådgiver?

Hvis du ønsker at få din egen, personlige sundhedsrådgiver under et sygdomsforløb, har du muligheden for det hos Falck. Du skal bare vælge vores sundhedspakke Hurtig Hjælp + Rådgivning eller Hurtig Hjælp Super. Så får du en fast, sundhedsfaglig rådgiver, som kan hjælpe dig gennem hele forløbet.

  • Din faste, sundhedsfaglige rådgiver hjælper dig før, under og efter behandlingen.
  • Du kan altid ringe og tale med din rådgiver om din situation, dine tanker og følelser.
  • Du kan få hjælp til at forstå din journal og information fra skiftende læger.
  • Din rådgiver kan ringe dig op, for at høre, hvordan du har det, og hvordan en behandling er gået.

Vil du have mere at vide om Falcks personlige sundhedsrådgivning, er du velkommen til at ringe til os på 70 10 20 31.

Vil du vide mere om vores sundhedspakker, kan du se de forskellige pakker og priser her.